اقتصادیسرخط خبرها

نرخ گاز و کاهش قیمت ها؛ موضوع گفت وگوی وزیر برق عراق و سفیر ایران

وزیر برق عراق و سفیر ایران در بغداد درباره راه های همکاری مشترک در زمینه برق، نرخ گاز و امکان کاهش قیمت ها گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «عادل کریم»، وزیر برق عراق و «ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد امروز جمعه در محل وزارتخانه برق عراق دیدار و درباره راه های همکاری مشترک در زمینه برق، نرخ گاز و کاهش قیمت ها گفت وگو کردند.

بنابر آنچه در بیانیه وزارت برق عراق آمده است، دو طرف در این دیدار ضمن گفت وگو درباره صادرات گاز ایران به عراق برای تداوم فعالیت نیروگاه های تولید برق و راه اندازی ترانسفورماتورهای از کار افتاده، به بررسی نرخ گاز، امکان تخفیف قیمت ها، موضوع جریمه ها و قرارداد امضا شده بین طرفین که پایبندی به مواد آن ضروریست پرداختند.

سفیر ایران در بغداد در این دیدار گفت: دولت ایران به همکاری با عراق اهتمام دارد و امیدواریم همه مشکلات و موانع از سر راه برداشته شود؛ ایران انرژی محدودی دارد که می تواند به عراق انتقال دهد و انرژی مازاد در سطح گسترده ندارد؛ ایران با پیوندهای مستحکمی با عراق همکاری می کند و دو کشور روابط خوب و گسترده ای دارند.

از سویی دیگر وزیر برق عراق گفت عراق وضعیت انرژی در ایران را در سطح گسترده ای ارزیابی می کند اما قراردادهایی وجود دارد که باید به آن پایبند بود و عراق تمایل دارد قیمت انرژی برای دو طرف مناسب باشد.

وی در ادامه افزود که باید برای تمدید قراردادها و معاملات به دولت مرکزی عراق رجوع کرد و در زمینه عقد قرارداد توافقات حقوقی وجود دارد.

وزیر برق عراق تاکید کرد عراق به روابط خود با دولت ایران در همه زمینه ها از جمله برق ادامه می دهد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا