خبر اولسیاسی

معترضان به نتایج انتخابات پایان تجمع خود را اعلام کردند

کمیته برگزارکننده تظاهرات و تجمعات معترضان به نتایج انتخابات اعلام کرد که بعد از «تجدید عهد با فرماندهان پیروزی بر داعش» به تجمع خود رسما پایان می دهند.

میدل ایست نیوز: ‌کمیته برگزارکننده تظاهرات و تجمعات معترضان به نتایج انتخابات در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست سران چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه، بعد از «تجدید عهد با فرماندهان پیروزی بر داعش» به تجمع خود رسما پایان می دهند.

در بیانیه این گروه که سه‌شنبه شب (28 دسامبر) منتشر شده با طرح این مطلب که دادگاه فدرال تحت فشار سیاسی برای تأیید نتایج نهایی انتخابات بوده نسبت به آلوده شدن دستگاه قضائی به شائبه مشروعیت‌بخشی به تقلب ابراز نگرانی و بر ضرورت حفظ استقلال و قدرت دستگاه قضائی تأکید شده است.

در این بیانیه همچنین شماری از «دست‌آوردها»ی تظاهرات و تحصن‌ها برشمرده شده که شامل تغییر «7 کرسی» و اتفاق نظر رسمی و غیر رسمی درباره مشکلات قانون انتخابات فعلی و ضرورت تغییر کمیساریای مستقل انتخابات و الغای شمارش الکترونیک آرا بوده است.

این بیانیه افزوده که مهم‌ترین دستاورد این تظاهرات آن بوده که «در زمانی که دشمنان بر پایان پروژه حشد و مقاومت در صحنه سیاسی کشور شرط بسته بودند، با تجمع خود روح تازه‌ای به تن ملت دمیدند».

در بیانیه این گروه با اشاره به بیانیه رسمی چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه درباره برچیدن تجمعات از سران چارچوب هماهنگی «بابت هم‌بستگی و وحدت و تن ندادن به وسوسه‌ها» قدردانی و تأکید شده که «بعد از تجدید عهد با فرماندهان پیروزی بر تروریسم در سالروز شهادتشان در 1 /1 /2021» مراکز تجمع را ترک خواهند کرد.

آنان تأکید کرده‌اند که منتظر صدور بیانیه‌ای در روز جمعه آینده هستند و همچنین از نیروهای امنیتی که از هیچ تلاشی برای حفظ حالت مسالمت‌آمیز تظاهرات فروگزار نکردند قدردانی کردند.

همزمان منابع میدانی در بغداد از تخلیه کامل مناطق تجمع معترضان به نتایج انتخابات خبر داده اند.

روز دوشنبه، دادگاه فدرال عراق رسما نتایج نهایی انتخابات در این کشور را تأیید کرد و گروه های معترض به نتایج انتخابات نیز اعلام کردند که به حکم دستگاه قضائی تمکین می کنند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا