سرخط خبرهاسیاسی

وزارت خارجه ایران حمله اسرائیل به بندر لاذقیه سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران حملات اسرائیل به سوریه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانست.

میدل ایست نیوز: «سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حملات مکرر اسرائیل به خاک سوریه بویژه هدف قرار دادن مجدد انبارهای مواد غذایی و دارویی در بندر لاذقیه را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: این اقدام اسرائیل علاوه بر اینکه تجاوز به یک دولت عضو سازمان ملل و نقض آشکار حاکمیت این کشور می باشد، در عین حال، اقدامی تجاوزکارانه و مصداق روشنی از اهداف بحران افکنی و آشوب طلبی اسرائیل در منطقه بوده و همچنین عملی غیر انسانی و غیر اخلاقی تلقی می شود.

خطیب زاده در ادامه تاکید کرد :سران اسرائیل که ثبات، امنیت و آرامش منطقه را بر نمی تابند و امنیت خود را در ناامنی و هر چه بی‌ثبات‌تر بودن منطقه تعریف کرده اند، با انجام حملات مکرر به خاک سوریه و به بهانه‌های واهی و بی‌پایه و اساس، تمامی قوانین، مقررات و موازین بین‌المللی را نقض و به سخره گرفته اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دفاع مشروع و متقابل در برابر اقدامات متجاوزان را حق دولت و ملت مقاوم جمهوری عربی سوریه دانست و از کشورها و مجامع بین المللی خواست برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی که صلح و امنیت منطقه ای را به خطر می اندازد، اقدامات لازم را بعمل آورند، چرا که سکوت در برابر چنین رفتارهای تجاوزکارانه اسرائیل، مشوق و چراغ سبزی به این رژیم برای ادامه اعمال تجاوزگرانه خواهد بود.

پیش از این و در روز گذشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از بمباران منطقه نگه‌داری کانتینرها در بندر لاذقیه در غرب سوریه توسط اسرائیل خبر داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا