سیاسی

اعلام نوع مأموریت و محل حضور نیروهای خارجی در عراق

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با توضیح درباره عرصه های نیاز به نیروهای خارجی مواضع حضور آنها در عراق را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با توضیح درباره عرصه های نیاز به نیروهای خارجی مواضع حضور آنها در عراق را اعلام کرد.

سرتیپ «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق تأکید کرد که در حال حاضر هیچ نیروی رزمی ائتلاف بین المللی در عراق حضور ندارد.

او گفت که نیروهای خارجی که در حال حاضر در عراق هستند مستشارانی هستند که کارشان ارائه مشورت و آموزش نیروهای عراقی و تجهیز و مبادله اطلاعات امنیتی است.

رسول تأکید کرد که این نیروها در پایگاه های عین الاسد و الحریر حضور دارند و تعیین دقیق شمار آنها بر عهده فرماندهی نظامی عراق با هماهنگی ائتلاف بین المللی است و همه فعالیت های آنان با هماهنگی ستاد عملیات مشترک است.

وی افزود که نیروهای عراقی توانایی دفاع از خاک و ملت عراق را دارند و از نیروهای ائتلاف بابت نقش آنها در روند جنگ با تروریسم قدردانی کرد.

رسول گفت که نیروهای عراقی نیازمند افزایش توانمندی به خصوص در بخش نیروی هوایی و پدافند هوایی و سیستم های اطلاعاتی هستند.

او افزود که عراق همچنین نیازمند نیروی هوایی ائتلاف برای اجرای عملیات هوایی علیه تروریست ها در برخی مناطق به خصوص مرزهای سوریه هستند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در حال حاضر هیچ نیروی رزمی خارجی در عراق حضور ندارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا