سرخط خبرهاسیاسی

جزئیات تازه ای از جلسه روز گذشته بیت شیعی با مقتدی صدر

یک عضو چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق جزئیات تازه‌ای از دیدار روز گذشته برخی از سران این چارچوب با مقتدی صدر را فاش کرد.

میدل ایست نیوز: یک عضو چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق جزئیات تازه‌ای از دیدار روز گذشته برخی از سران این چارچوب با مقتدی صدر در نجف اشرف را فاش کرد.

«سعد السعدی»، عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق، گفت که این دیدار در واقع ادامه دیدار اوایل ماه جاری صدر با چارچوب هماهنگی در بغداد بود و افزود که دیدار روز چهارشنبه بسیار مثبت بود و در آن مسائل مهمی مطرح شد.

او گفت که بر خلاف آنچه در رسانه‌ها مطرح شد، این دیدار سازنده بود و همه اطراف بر ادامه تماس‌ها در مرحله آینده تأکید کردند.

السعدی افزود که اعضای چارچوب هماهنگی بر انسجام و هم‌بستگی نیروهای چارچوب هماهنگی و اینکه هیچ نیرویی  از چارچوب هماهنگی جدا نخواهد شد و این تشکل یکپارچگی خود را حفظ خواهد کرد.

وی گفت که امکان ندارد دولتی بدون حضور چارچوب هماهنگی یا بدون حضور جریان صدر تشکیل شود افزود که در این جلسه درباره رؤسای سه گانه بحثی نشده است.

به گفته السعدی، موضوع شرط و شروط برای مشارکت این یا آن گروه در مذاکرات مطرح نیست و صدر هم جلسه دیروز را به عدم مشارکت نوری المالکی مشروط نکرده بود.

او تأکید کرد که همه خبرهای غیر رسمی درباره این دیدارها بی اساس است و تماس‌ها میان جریان صدر و ائتلاف دولت قانون وجود دارد.

السعدی گفت که سیدعمار الحکیم و جریان حکمت ملی در عین اینکه تأکید کرده‌اند در دولت حضور نخواهند داشت، از چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه خارج نشده‌اند ضمن اینکه در روزهای آینده برخی گروه‌ها و افراد تازه به این چارچوب خواهند پیوست.

او گفت که جریان صدر از یک دولت عمیق در همه وزارتخانه‌ها و نهادهای حکومتی برخوردار است و مسئولیت ضعف یا پیروزی دولت‌ها متوجه جریان صدر است.

روز گذشته «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، دیدار نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه با مقتدی صدر در نجف اشرف را «مثبت و مسئولانه» خواند.

العامری با انتشار بیانیه‌ای کوتاه تأکید کرد که این دیدار کوتاه و مسئولانه و مبتنی بر اولویت دادن به منافع حکومت مقتدر و موفقیت در مرحله آینده بوده است.

او گفت که بحث درباره موضوع مسائل تضمین‌کننده موفقیت در ساخت حکومت ادامه خواهد داشت و در چند روز آینده بار دیگر به نجف اشرف بازخواهیم گشت.

صدر پس از دیدار با گروهی از چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی بار دیگر بر موضع خود در لزوم تشکیل «دولت اکثریت ملی نه شرقی و نه غربی» تاکید کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا