خبر اولسیاسی

ائتلاف عربی خطاب به انصار الله: یا کشتی را آزاد کنید یا بنادر را هدف قرار می دهیم

ائتلاف عربی به رهبری عربستان، انصار الله یمن را تهدید کرد در صورت عدم آزادسازی کشتی اماراتی توقیف شده، بنادر تحت کنترل آنها را هدف حمله قرار می دهد.

میدل ایست نیوز: «ترکی المالکی»، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان مدعی شد که ربودن کشتی باری تجاری امارات در سواحل یمن، اقدامی مجرمانه بوده که انصار الله برای آن برنامه ریزی کرده بود.

وی همچنین تاکید کرد که انصار الله باید این کشتی را از بندر الصلیف و با محموله کاملش که غیرجنگی بوده آزاد کند.

المالکی تهدید کرد که اگر این کشتی آزاد نشود، بنادری که از آن دزدی دریایی، ربودن، دزدی مسلحانه می شود به عنوان اهداف نظامی مشروع براساس مفاد قانون بین المللی بشردوستانه و قوانین دریانوردی مرتبط هدف حمله قرار می گیرد.

سخنگوی ائتلاف بین المللی اشاره کرد که عملیات ربودن این کشتی از بندر الحدیده که تحت کنترل انصار الله است آغاز شده و این گروه کشتی مذکور را در آب های بین المللی مصادره کرده است.

وی ادعا کرد که توقیف این کشتی، نقض آشکار اصول و قوانین بین المللی بشردوستانه و قوانین دریانوردی مرتبط بوده چرا که کشتی مذکور تجاری بوده و تجهیزات میدانی راه اندازی بیمارستان میدانی عربستان در جزیره سقطری را به همراه داشته است.

یحیی سریع، سخنگوی نظامی انصار الله پیش از این و در روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی نسبت به هرگونه حماقت از سوی ائتلاف عربی برای آزادسازی کشتی اماراتی توقیف شده در بندر الحدیده یمن هشدار داده بود.

سریع اعلام کرده بود که این کشتی اماراتی بدون مجوز وارد آب های منطقه ای یمن شده و اقدامات خصمانه ای انجام داده بود.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا