خبر اولسیاسی

برهم صالح در سالروز تاسیس ارتش عراق: باید از آن حمایت کنیم/الکاظمی: وجود آن ضمانتی برای عراقی قوی و مستقل است

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق صد و یکمین سالروز تاسیس ارتش عراق را تبریک گفتند.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق و «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در پیام های جداگانه ای صد و یکمین سالروز تاسیس ارتش عراق را تبریک گفتند.

برهم صالح در بیانیه ای گفت: درودی افتخار آمیز به ارتش عراق در سالروز تاسیسش می فرستیم و موفقیت های قهرمانانه آن در دفاع از میهن و از بین تروریسم را به یاد می آوریم.

وی در ادامه افزود: وظیفه ما این است که از آن به عنوان یک نهاد ملی قانونی که حافظ امنیت عراق است، در جایگاه رفیعی که شایسته آن است، حمایت کنیم و مانع بازگشت استبداد که آن را وارد سیاست، جنگ بیهوده و ظلم کرده است، شویم.

الکاظمی نیز در بیانیه ای گفت: به احترام ارتش قهرمان عراق در صد و یکمین سالروز تاسیسش می ایستیم و به هرکسی که در دفاع از عراق جنگید و حافظ مرزهایش بود، درود می فرستیم.

نخست وزیر عراق در ادامه تصریح کرد: ارتش ما در همه بخش هایش، ضمانتی برای وجود عراقی قوی، مقتدر و مستقل است؛ با شما (ارتش) تروریسم را شکست دادیم و از هویت عراق حفاظت می کنیم.

الکاظمی این روز را به نیروهای ارتش عراق تبریک گفت و مجد و بزرگی را برای شهدای عراق، حافظان میهن ارزشمند خواستار شد.

پیش از این نیز سیدعمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت صدویکمین سالروز تأسیس ارتش عراق فداکاری های ارتش عراق در دفاع از امنیت کشور را گرامی داشت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراقالفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا