سرخط خبرهاسیاسی

بازداشت یک شهروند مصری در نیویورک به اتهام جاسوسی برای مصر

وزارت دادگستری امریکا از بازداشت یک شهروند مصری ـ امریکایی به اتهام گردآوری اطلاعات امنیتی درباره مخالفات حکومت مصر خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت دادگستری امریکا از بازداشت یک شهروند مصری ـ امریکایی ساکن منهتن نیویورک به اتهام گردآوری اطلاعات امنیتی درباره مخالفات حکومت «عبدالفتاح السیسی» در مصر خبر داد.

به گزارش «العربی الجدید» دفتر تحقیقات فدرال در ایالت نیویورک پنج‌شنبه شب اعلام کرد که «پی‌یر جرجس»، شهروند مصری ـ امریکایی، را به اتهام همکاری با دستگاه‌های امنیتی مصر از سال 2014 و ارائه اطلاعات مربوط به مخالفان حکومت السیسی که در امریکا ساکن هستند بازداشت کرده است.

دادستان امریکایی تأکید کرد که جرجس تلاش کرده که درباره فعالیت‌های مخالفان مصری ساکن امریکا اطلاعات محرمانه به دست آورد.

جرجس متهم شده که زیر نظر و با هدایت مقامات مصری برای تقویت منافع قاهره در امریکا تلاش کرده و از روابط خود با برخی مقامات محلی ایالت نیویورک برای دستیابی به اطلاعاتی درباره مخالفان دولت مصر و همچنین ایجاد امتیازهایی برای مقامات مصری که به نیویورک سفر می‌کرده‌اند استفاده کرده است.

وزارت خارجه مصر به درخواست پایگاه «العربی الجدید» درباره واکنش به این اتهامات پاسخ نداده است.

منابع مصری تأکید کرده‌اند که وزارت خارجه مصر در حال تدوین پاسخ به پرونده مطرح‌شده در نیویورک است و افزوده‌اند که این مسائل بر روابط قاهره و واشنگتن تأثیری نخواهد گذاشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا