سرخط خبرهاسیاسی

عربستان: روابط ما با لبنان عمیق تر از آن است که اظهارات «غیر مسئولانه» بر آن تأثیر بگذارد

سفیر عربستان در لبنان تأکید کرد که روابط عربستان و لبنان عمیق‌تر از آن است که اظهارات «غیر مسئولانه» بر آن تأثیر بگذارد.

میدل ایست نیوز: «عبدالله البخاری»، سفیر عربستان در لبنان، تأکید کرد که روابط عربستان و لبنان عمیق‌تر از آن است که اظهارات «غیر مسئولانه» بر آن تأثیر بگذارد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه خواستار توقف اقداماتی شد که خلاف امنیت و حاکمیت عربستان و کشورهای شورای همکاری است و افزود که عربستان امیدوار است لبنان به میدانی برای حمله به کشورهای عربی و اجرای پروژه‌های کشورهای دیگر تبدیل نشود.

البخاری با تکرار ادعاهای پیشین کشورش، حزب الله لبنان را به پیش گرفتن «رفتار خصمانه در منطقه» متهم کرد و خواستار توقف هژمونی حزب‌الله بر دولت لبنان و خلع سلاح هر گروه مسلح در لبنان شد.

روابط عربستان و لبنان از ماه اکتبر و در پی اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی وقت لبنان درباره جنگ یمن به تیرگی گرایید و از آن زمان عربستان سفیر خود در لبنان را به ریاض فراخواند.

سه‌شنبه سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان، در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس طی اظهاراتی که بسیار بحث‌برانگیز شده از عربستان به شدت انتقاد و این کشور را به صادرات تروریست متهم کرد.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا