سرخط خبرهاسیاسی

بررسی گسترش همکاری‌های تهران و دمشق در دیدار سفیر ایران و وزیر اقتصاد سوریه

سفیر ایران در دمشق و وزیر اقتصاد سوریه در دیدار با یکدیگر راه‌های گسترش همکاری دو طرف به‌خصوص در ابعاد اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.

میدل ایست نیوز: «مهدی سبحانی» سفیر ایران در دمشق و «سامر خلیل» وزیر اقتصاد و تجارت سوریه در دیدار با یکدیگر، راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، صنعتی و کشاورزی میان تهران و دمشق را بررسی کردند.

بر اساس اطلاعیه بخش رسانه‌ای سفارت ایران در دمشق، «مهدی سبحانی» سفیر ایران در دمشق با «سامر خلیل» وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه در خصوص راه‌های گسترش همکاری دوطرفه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، صنعتی و کشاورزی میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

راه‌های گسترش روابط دو کشور در بخش‌های تجاری، اقتصادی و رفع موانع رونق تجارت و فعالیت‌های اقتصادی و تبادل هیئت‌های دوجانبه از جمله محورهای گفت‌وگو در دیدار بین سفیر ایران و وزیر اقتصاد سوریه بود.

در اواخر سال میلادی قبل هم «عمرو سالم» وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه در دیدار با یک هیئت اقتصادی از انجمن دوستی سوریه و ایران، راه های توسعه روابط و همکاری اقتصادی و مبادله تجاری میان دو کشور را بررسی کرد.

دو طرف در آن دیدار همچنین بر سر برگزاری نشست‌های متوالی میان وزارت تجارت داخلی و هیئت اقتصادی ایران در مورد بررسی راه های همکاری مشترک به توافق رسیده بودند.

منبع
خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا