اجتماعیسرخط خبرها

برق سراسر لبنان قطع شد

به گزارش رسانه‌های لبنان، شرکت برق این کشور به دلیل بروز مشکلاتی در ایستگاه "عرمون"، برق تمام مناطق لبنان را قطع کرده است.

میدل ایست نیوز: رسانه های لبنانی امروز شنبه گزارش دادند که شرکت برق لبنان به دلیل بروز مشکلاتی در ایستگاه “عرمون”، برق تمام مناطق لبنان را قطع کرده است.

در همین راستا شبکه “الجدید” لبنان با انتشار توئیتی تایید کرد که شرکت برق لبنان به دلیل بروز مشکل در ایستگاه “عرمون” در پی حمله به این ایستگاه، برق سراسر لبنان را قطع کرد.

این شبکه لبنانی افزود که به دلیل بروز مشکلاتی که پس از هجوم برخی از اهالی منطقه به محوطه ایستگاه عرمون در اعتراض به جیره‌بندی شدید برق به وجود آمد، شرکت برق لبنان تمامی برق این کشور را قطع کرد که باعث خارج شدن تمامی کارگاه‌های صنعتی از شبکه سراسری برق لبنان شد.

در همین راستا پیش بینی می شود که با آغاز انتقال گاز مصر به لبنان در فوریه آینده که با هماهنگی میان مصر، لبنان، سوریه و اردن انجام شده و توسط بانک جهانی تامین مالی می شود، از شدت بحران انرژی در لبنان کاسته شود.

از سوی دیگر قرار است مذاکرات دولت لبنان با بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در طول سال 2022 برای به دست آوردن منابع مالی و ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری در لبنان ادامه داشته باشد.

«ولید فیاض» وزیر انرژی لبنان نیز در پایان سال 2021 گفت که مذاکرات با بانک جهانی پیشرفت زیادی داشته و در ماه های اول سال 2022 به نتیجه خواهد رسید.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا