سرخط خبرهاسیاسی

الشابندر: روز سیاه تاریخ عراق روزی است که تصمیم‌گیری‌ها ملی بودن خود را از دست بدهد

«عزت الشابندر» کارشناس سیاسی عراقی پس از ماجراهای امروز در پارلمان عراق در توئیتی نوشت که اگر تصمیم‌گیری در عراق، ملی بودن خود را از دست بدهد، آن روز، روز سیاهی در تاریخ عراق است..

میدل ایست نیوز: «عزت الشابندر» کارشناس سیاسی و نماینده سابق پارلمان عراق پس از حوادث اخیر در جلسه اول دوره جدید پارلمان این کشور با انتشار توئیتی نوشت که اگر تصمیم‌گیری در عراق، ملی بودن خود را از دست بدهد، آن روز، روز سیاهی در تاریخ عراق خواهد بود.

وی افزود که آن زمان که وابستگی تصمیم‌گیری‌ها به شرق را رد کنیم تا جای آن را وابستگی به غرب بگیرد، حاکمیت محقق نشده است.

این کارشناس سیاسی توئیت خود را با جمله حاکمیت عراق نه شرقی و نه غربی است، پایان داد.

جلسه رأی گیری برای انتخاب رئیس مجلس عراق امروز یکشنبه با حضور 228 نماینده برگزار شد و محمد الحلبوسی با کسب 200 رأی به ریاست مجلس رسید.

این جلسه البته با حاشیه هایی همراه بود به طوریکه در صحن پارلمان عراق درگیری و مشاجره ای بین نمایندگان فراکسیون صدر و نمایندگان چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی بر سر فراکسیون اکثریت باعث تعطیلی موقت جلسه امروز و انتقال «محمود المشهدانی» رئیس سِنی پارلمان به بیمارستان شد.

از سویی انتخاب مجدد الحلبوسی به عنوان رئیس پارلمان عراق در حالی صورت گرفت که چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی اعلام کرد که نتایج جلسه امروز مجلس و انتخاب رئیس و نواب وی را به رسمیت نمی شناسد.

 

منبع
توئیتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا