سرخط خبرهاسیاسی

دیدار و گفت وگوی وزیر دفاع آلمان با مصطفی الکاظمی

کریستین لامبراخت، وزیر دفاع آلمان پس از دیدار با همتای عراقی خود، به دیدار مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق رفت.

میدل ایست نیوز: «کریستین لامبراخت»، وزیر دفاع آلمان که طی سفری رسمی وارد بغداد شده است، امروز با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق دیدار و گفت وگو کرد.

الکاظمی در ابتدای دیدار ضمن استقبال از او و هیئت همراه، سلام خود را به صدر اعظم آلمان ابلاغ کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر اهمیت روابط دوجانبه بین دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه امنیتی، نظامی و اطلاعاتی تاکید و به نقش بسزای آلمان در چارچوب ائتلاف بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و اهمیت توسعه آن همزمان با تداوم فعالیت تروریست ها در خاک عراق و همچنین افزایش موفقیت های نیروهای امنیتی عراق اشاره کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که مرحله جدید همکاری با ائتلاف بین المللی پس از پایان فعالیت رزمی نیروهای خارجی در عراق، نیازمند همکاری جدی با شرکا و در راس آن آلمان است.

وی همچنین تاکید کرد که همکاری جدی بین عراق و شرکایش باید در چارچوب حمایت، مشورت و آموزش به نیروهای امنیتی عراق علی الخصوص ارتش این کشور و در راستای تقویت توانایی های عراق در حفاظت از خاک و نهادهای دموکراتیک آن باشد.

از سویی دیگر وزیر دفاع آلمان ضمن تحسین دستاوردهای دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم، بر آمادگی آلمان برای تداوم حمایت از عراق براساس اولویت هایی که دولت عراق تعیین کند، تاکید کرد.

وی از دولت عراق بابت رسیدگی به مساله عراقی های گرفتار در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا و تشویق آنها به بازگشت به کشور تقدیر و تشکر کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا