سرخط خبرهاسیاسی

حقوقدان عراقی: ائتلافی تحت عنوان چارچوب هماهنگی وجود ندارد

یک حقوقدان عراقی بیان کرد که ائتلافی تحت عنوان چارچوب هماهنگی در عراق وجود ندارد بلکه این مجموعه، جمعی از برخی فراکسیون هاست.

میدل ایست نیوز: «طارق حرب»، کارشناس امور حقوقی بیان کرد که ائتلافی که به صورت رسمی تحت عنوان چارچوب هماهنگی ثبت شده باشد وجود ندارد بلکه چارچوب هماهنگی مجموعه ای از فراکسیون هاست.

وی در گفت وگویی با پایگاه خبری «ایرث نیوز» گفت: الحلبوسی باید درخواست ثبت فراکسیون اکثریت را که توسط فراکسیون صدر ارائه شده بود، به رای می گذاشت و موافقت پارلمان را کسب می کرد تا ثبت فراکسیون اکثریت بر اساس قانون اساسی باشد و دموکراسی از طریق رجوع به نمایندگان ملت و اظهارنظر و رای آنها رعایت شود.

وی اشاره کرد که درخواست چارچوب هماهنگی برای ثبت فراکسیون اکثریت به محمود المشهدانی، رئیس سنی پارلمان نیز ارزش قانونی نداشته چرا که به رئیس سنی پارلمان و نه رئیس اصلی پارلمان ارائه شده بود.

حرب توضیح داد که از آن جهت که فراکسیونی تحت عنوان چارچوب هماهنگی در اداره احزاب و کمیساریای انتخابات ثبت نشده است نیز درخواست فراکسیون اکثریت بودن از لحاظ قانونی صحیح نیست.

روز گذشته چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعی با 88 کرسی و فراکسیون صدر با 76 کرسی خود را به عنوان فراکسیون اکثریت اعلام کرده بودند که این مساله موجب مشاجره ای بین نمایندگان دو طرف شد.

منبع
ارث نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا