سرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیر اردن ارتباط مخفیانه خود با سوریه را تکذیب کرد

«بشیر الخصاونه» نخست وزیر اردن سفر مخفیانه خود به سوریه و تماس با همتای سوری خود را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: «بشیر الخصاونه» نخست وزیر اردن در سخنانی، نشر مطالبی مبنی بر سفر مخفیانه وی به سوریه و نیز ارسال نماینده به دمشق را تکذیب کرد.

نخست وزیر اردن همچنین با بیان اینکه در خلال سفرهای هیئت‌های وزارتی بین دو کشور پیام‌هایی تبادل می‌شود، اعلام کرد که وی هیچ تماسی با نخست وزیر سوریه و دیگر نمایندگان دولت این کشور نداشته است.

الخصاونه در ادامه روابط امان و دمشق را مثبت ارزیابی کرد و گفت که ما هیچ روزی در امور داخلی سوریه دخالت نکردیم و آن چیزی که برای ما اهمیت دارد برقراری امنیت در این کشور است و به همین منظور هماهنگی‌های امنیتی و نظامی میان میان دو کشور به ویژه در حوزه قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریسم به طور پیوسته ادامه دارد.

وی همچنین روابط اردن با کشورهای شورای همکاری به‌خصوص عربستان و اردن را ممتاز و ویژه توصیف کرد و علت آن را عدم دخالت کشورش در امور دیگر کشورها و نیز اجازه ندادن به دیگران برای دخالت در امور داخلی خود دانست.

نخست وزیر اردن در خصوص فلسطین هم با تکرار موضع ثابت این کشور بر تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی بر پایه قطعنامه‌ و قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا