سرخط خبرهاسیاسی

دیدارهای فشرده دیپلماتیک الکاظمی با نماینده سازمان ملل متحد و تعدادی از سفرای خارجی

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز پنجشنبه سلسله دیدارهای جداگانه‌ای با «جنین پلاسخارت» نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در این کشور و تعدادی از سفرای اروپایی داشت.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه‌ای نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مصطفی الکاظمی امروز پنجشنبه به طور جداگانه با نماینده سازمان ملل متحد در عراق و سفرای کشورهای فرانسه، روسیه و ایتالیا در خصوص اوضاع عراق، روابط دوجانبه، حوزه‌های همکاری مورد علاقه دو طرف و هماهنگی در عرصه جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست وزیر عراق در دیدار با «جنین پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق در خصوص پرونده‌های مختلف که سازمان ملل در رابطه با آنها با عراق همکاری می‌کند و نیز راه‌های تقویت صلح، ثبات و نقش عراق در سطح منطقه‌ و جهان بحث و گفت‌وگو کرد.

الکاظمی در ادامه با «اریک شوالیه» سفیر فرانسه در عراق و هیئت همراهش دیدار کرد و در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌ و تحکیم روابط دوجانبه عراق و فرانسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر عراق همچنین بر تمایل کشورش برای ایجاد بهترین شراکت‌ها و روابط با فرانسه و نیز تحکیم دوستی بین دو ملت عراق و فرانسه تاکید کرد.

الکاظمی همچنین با «البروس کوتراشف» سفیر روسیه در عراق و هیأت همراهش دیدار کرد و در مورد روابط عراق و روسیه، راه‌های توسعه همکاری و چشم‌انداز روابط دو کشور گفت‌وگو کرد و دو طرف همچنین بحث‌هایی در زمینه نقش مثبت عراق برای تقویت امنیت و ثبات منطقه، با یکدیگر انجام دادند.

نخست وزیر عراق همچنین سفیر جدید ایتالیا در عراق را به حضور پذیرفت پذیرفت.

در این نشست راه‌های همکاری مشترک بین بغداد و رم به ویژه در سالی که ایتالیا ریاست سالیانه نمایندگی ناتو در عراق را بر عهده دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار راه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا