سرخط خبرهاسیاسی

حزب الله و امل موافقت خود برای بازگشت به جلسات دولت لبنان را اعلام کردند

رهبران حزب‌ الله و جنبش امل اعلام کردند که با حضور مجدد در جلسات دولت لبنان برای بررسی بودجه و بحث در مورد طرح بهبود اقتصادی، موافقت کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: رهبران حزب‌ الله و جنبش امل امروز شنبه اعلام کردند که با حضور در جلسات دولت لبنان برای بررسی بودجه و بحث در مورد طرح بهبود اقتصادی، موافقت کرده‌اند.

حزب‌الله و جنبش امل در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که در پاسخ به نیازهای شهروندان و برای جلوگیری از متهم شدن به بی‌اقدامی، بازگشت خود به جلسات دولت را اعلام می‌کنیم.

این اطلاعیه می‌افزاید که لبنان در بحبوحه شرایط پیچیده سیاسی دچار بحران اقتصادی و مالی بی‌سابقه‌ای شده و معتقدیم اصلی‌ترین و تنها راه حل بحران، بهره‌مندی از یک دولت مقتدر و مورد اعتماد است.

حزب‌الله و جنبش امل همچنین با بیان اینکه تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای تسهیل تشکیل دولت فعلی انجام داده‌اند، تاکید کردند که همچنان برای اصلاح مسیر قضایی و تحقق عدالت به تلاش خود ادامه می‌دهند.

حزب الله و امل: اقداماتی خلاف قانون اساسی در خصوص بازپرس قضایی در پرونده بمب گذاری بندر بیروت وجود دارد

این بیانیه همچنین با تاکید بر اینکه تخلفات قانونی و اقداماتی خلاف قانون اساسی در خصوص بازپرس قضایی در پرونده بمب گذاری بندر بیروت وجود دارد، خاطرنشان کرد که تلاش های حقوقی، سیاسی و مردمی برای وادار کردن بازپرس قضایی به بازگشت به اصول قانونی با مشکل مواجه شده است.

حزب الله و جنبش امل به خاطر دلایل مرتبط با پرونده قاضی «طارق البیطار» مأمور رسیدگی به پرونده انفجار بندر بیروت، جلسات دولت را تحریم کرده بودند.

در همین حال سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در اکتبر گذشته در سخنانی گفته بود که «طارق بیطار» قاضی کنونی پرونده انفجار بندر بیروت از خون شهدا در خدمت اهداف سیاسی استفاده می‌کند و نه تنها خطاهای قاضی قبل را ادامه داده بلکه مسیر بدتری را طی می‌کند.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا