سرخط خبرهاسیاسی

یکی از نزدیکان جریان صدر: وزیران سیاسی و حزبی خواهند بود و نه تکنوکرات

یک منبع نزدیک به دفتر «مقتدی صدر» اعلام کرد که وزیران در دولت جدید عراق از میان شخصیت‌های شناخته شده حزبی و سیاسی انتخاب خواهند شد و شخصیت‌های مستقل و تکنوکرات به عنوان وزیر جایی در دولت آینده ندارند.

میدل ایست نیوز: یک منبع نزدیک به دفتر «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر امروز شنبه با بیان اینکه احزاب پیروز در انتخابات عراق از جمله فراکسیون صدر در دولت آینده مشارکت خواهند شد، تاکید کرد که تکنوکرات‌های مستقل جایی به عنوان وزیر در دولت نخواهند داشت.

این منبع آگاه به خبرگزاری شفق نیوز گفت که وزیران در دولت جدید بر خلاف دولت قبل که شخصیت‌های مستقل و تکنوکرات بودند، این بار از میان شخصیت‌های شناخته شده حزبی و سیاسی انتخاب خواهند شد.

وی افزود که بر اساس توافق سیاسی انجام شده، پست‌های وزارتی هر گروه و حزب در دولت آینده بر اساس تعداد کرسی‌هایی است که هر جریان در انتخابات مجلس کسب کرده است.

این منبع خاطرنشان کرد که دولت جدید عراق که پیش‌بینی می‌شود نامزد جریان صدر، مسئول تشکیل آن شود، متشکل از ۲۱ وزارتخانه است که در سه گروه A و B و C طبقه بندی شده است.

وی با بیان اینکه گروه A شامل چهار وزارتخانه اصلی امور خارجه، دارایی، نفت و برق است، افزود: گروه B شامل هشت وزارتخانه میان‌رده از جمله کشور، دفاع، برنامه‌ریزی، بهداشت، تجارت، دادگستری، آموزش و پرورش و آموزش عالی است.

این منبع در پایان نیز گفت که گروه C شامل 9 وزارتخانه خدماتی از جمله: صنعت و معدن، ارتباطات، کشاورزی، منابع آبی، محیط‌زیست، ساختمان و مسکن، حمل‌ونقل، حقوق بشر و امور دولت می‌شود.

همچنان تلاش‌ها میان جریان‌های شیعی از جمله چارچوب همانگی وجریان صدر برای معرفی نخست‌وزیر و تشکیل دولت جدید عراق ادامه دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا