سرخط خبرهاسیاسی

سودان دفتر شبکه “الجزیره مباشر” قطر را در خارطوم بست

سودان با لغو مجوز فعالیت شبکه "الجزیره مباشر"، دفتر این شبکه قطری را در خارطوم بست.

میدل ایست نیوز: سودان مجوز شبکه “الجزیره مباشر” قطر را لغو و دفتر این شبکه در خارطوم را بست. مقامات سودانی همچنین این شبکه را به رویکرد غیرحرفه‌ای در پرداختن به امور سودان و نقض مفاد مجوز فعالیت این شبکه، متهم کردند.

وزارت اطلاع‌رسانی سودان به دلیل آنچه مغایرت با بافت اجتماعی این کشور، پخش محتوای رسانه‌ای مخالف با سنت‌ها و ارزش‌های مردم سودان خواند، دفتر شبکه “الجزیره مباشر” در خارطوم را بست و مجوز فعالیت یک خبرنگار و عکاس این شبکه قطری را لغو کرد.

در همین حال یک مقام سودانی در گفت وگو با پایگاه “ارم نیوز” اعلام کرد که دفتر شبکه الجزیره برای وخیم شدن اوضاع در سودان به طور عمد به نقل جانبدارانه اوضاع سیاسی در این کشور می‌پردازد.

این منبع افزود که خارطوم در دوره اخیر شاهد تظاهراتی بود که الجزیره گزارش‌های غیر دقیقی را از آن مخابره کرد که پر از اطلاعات و تصاویر نادرست از صحنه سیاسی سودان بود.

از سویی کمیته احیای انجمن روزنامه نگاران سودانی، بسته شدن دفتر شبکه “الجزیره مباشر” در خارطوم را محکوم کرد و آن را در ادامه اقدامات کودتاگران علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران دانست که هفته گذشته در حین انجام کار برای پوشش تجمعات مسالمت‌آمیز در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

پیشتر نیز  مقامات سودانی در 30 می 2019 دفتر شبکه الجزیره قطر را به طور موقت به مدت دو ماه بسته بودند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا