سرخط خبرهاسیاسی

آغاز رزمایش مشترک کشورهای شورای همکاری در عربستان

رزمایش مشترک کشورهای عضو شورای همکاری با هدف تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های امنیتی و افزایش سطح آمادگی‌ها، فعالیت خود را در عربستان آغاز کرد.

میدل ایست نیوز: رزمایش مشترک کشورهای عضو شورای همکاری با حضور نیروهای امنیتی از هر 6 کشور عضو با هدف تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های امنیتی و افزایش سطح آمادگی‌ها برای مقابله با تهدیدها و خطرهای موجود در منطقه، فعالیت خود را در عربستان آغاز کرد.

ژنرال «سعید بن عبدالله القحطانی» معاون وزیر کشور عربستان در این خصوص گفت که وزیران کشور شورای همکاری پیشتر برای برگزاری این رزمایش مشترک به اتفاق نظر رسیده بودند.

وی خاطرنشان کرد که مشارکت نیروهای امنیتی کشورهای شورای همکاری نشانگر سطح آمادگی این نیروها و توانمندی‌های آنان در داخل و خارج و نیز ادامه همکاری‌ها برای آموزش و تمرین مشترک است.

این مقام نظامی افزود که سرنوشت کشورهای عضو شورای همکاری، مشترک است و امنیت هر کدام از آنها امنیت دیگری است و از این رو در این رزمایش، مراقبت از مرزها و گارد ساحلی هم به برنامه‌ها اضافه شده است.

از سویی ژنرال «شایع بن سالم الودعانی» فرمانده این رزمایش با بیان اینکه هدف ما افزایش سطح هماهنگی و همکاری میان کشورهای عضو شورای همکاری برای مقابله با تهدیدهای احتمالی است، تاکید کرد که پیام این رزمایش آن است که امنیت ما یکی است و هر کسی که قصد آسیب زدن به امنیت منطقه را داشته باشد باید متوجه عواقب سخت آن باشد.

کشور قطر نیز که در مرحله دوم این رزمایش که در سال 2020 در امارات برگزار شد به دلیل تحریم از سوی عربستان، امارات، بحرین شرکت نداشت، امسال با پایان بحران میان کشورهای عضو شورای همکاری پس از نشست “العُلا” و عادی‌سازی روابط، حضور فعالی در رزمایش دارد.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا