سرخط خبرهاسیاسی

رئیس اقلیم کردستان عراق و سفیر انگلستان تشکیل دولت آینده عراق را بررسی کردند

رئیس اقلیم کردستان عراق در دیدار با سفیر انگلستان در عراق، مسائل مختلف از جمله تشکیل دولت آینده عراق و انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز: «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه در دیدار با «مارک پریسون ریچاردسون» سفیر انگلیس در عراق، تعدادی از مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله تشکیل دولت آینده عراق و انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر در این کشور را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دفتر رئیس اقلیم کردستان با صدور اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد که دو طرف در این دیدار آخرین تحولات سیاسی، روند انتخاب هیئت رئیسه پارلمان عراق، گفت وگوهای جریان‌های سیاسی برای انتخاب رئیس‌جمهور و تشکیل دولت عراق، روابط میان اربیل و بغداد و نیز روابط میان انگلیس و اقلیم کردستان عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بارزانی در این دیدار بر اهمیت و ضرورت ثبات سیاسی در عراق و لزوم رسیدن به تفاهم مشترک میان جریان‌های مختلف در مدیریت روند سیاسی در این کشور تاکید کرد.

این اطلاعیه افزود که دو طرف همچنین بر اهمیت یکپارچگی موضع احزاب سیاسی کرد در بغداد تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند که گفت‌وگو و تلاش نیروهای سیاسی و تفاهم مشترک به دستیابی به ثبات سیاسی منجر شود.

سفیر انگلستان در عراق نیز بار دیگر بر حمایت کشورش برای همکاری و شراکت با عراق و اقلیم کردستان تاکید کرد و با قدردانی از «نیچروان بارزانی» به دلیل ایفای نقش در روند اصلاح وزارت پیشمرگه، از ادامه حمایت لندن از نیروهای پیشمرگه کُرد، خبر داد.

آخرین تحولات امنیتی، هدف قرار گرفتن اماکن دیپلماتیک، وضعیت کرونا، قضیه مهاجران و تحولات منطقه از دیگر محورهای این دیدار بود.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا