سرخط خبرهاسیاسی

ایران: آماده تامین برق عراق تا 20 سال آینده هستیم

وزیر نیرو ایران در دیدار با مشاور نخست وزیر عراق از آمادگی ایران برای تامین برق عراق تا 20 سال آینده خبر داد.

میدل ایست نیوز: «علی اکبر محرابیان»، وزیر نیرو ایران در دیدار با «رشید المعموری»، مشاور نخست وزیر عراق عنوان کرد که تهران برای تنظیم سند همکاری جامع در زمینه مبادلات تجاری با بغداد آمادگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ایران، محرابیان در نشست با مشاور نخست وزیر عراق که به تهران سفر کرده است، با اشاره به تعامل‌های خوب دو کشور ایران و عراق گفت: امیدوارم این تعامل ها منجر به توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه برق به نفع دو کشور شود.

وی با اشاره به آمادگی ایران برای تامین نیازهای برقی کشور عراق خاطرنشان کرد: رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران، به توسعه روابط خارجی با کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان علاقه‌مند بوده و از توسعه این روابط استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عراق با اشاره به توانایی تامین برق عراق طی 20 سال آینده به شرط برنامه‌ریزی بلند مدت، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تنظیم سند همکاری جامع در زمینه مبادلات تجاری با کشور عراق خبر داد.

در ادامه المعموری، مشاور نخست وزیر عراق با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور در سال‌های اخیر، اظهار امیدواری کرد که شاهد توسعه هر چه بیشتر روابط فی‌مابین دو کشور طی سال‌های آتی باشیم.

وی در خصوص خط آهن شلمچه-بصره، واردات گاز از ایران و افزایش تعاملات تجاری نیز توضیحاتی ارایه داد و در ادامه اظهار امیدواری کرد که همه مطالبات یاد شده در این زمینه‌ها به‌زودی پرداخت شود.

در پایان طرفین توافق کردند، ظرف مدت یک هفته، سه پیش نویس الحاقیه قرارداد فروش برق به کشور عراق توسط شرکت توانیر تهیه شده و برای اظهار نظر و انتخاب نهایی به طرف عراقی ارسال شود.

همچنین نمایندگان دو کشور توافق کردند تا در خصوص بررسی و رفع چالش‌های پروژه‌های مختلف شرکت‌های ایرانی در کشور عراق کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دهند

منبع
خبرگزاری پانا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا