سرخط خبرهاسیاسی

واکنش‌ها به وقوع دو انفجار در منطقه الکراده بغداد

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در واکنش به انفجارهای شب گذشته در منطقه الکراده بغداد گفت دستگاه های اطلاعاتی بسیار به عاملان این انفجارها نزدیک هستند.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در واکنش به وقوع دو انفجار در منطقه الکراده بغداد اعلام کرد که دستگاه های اطلاعاتی به عاملان این دو انفجار بسیار نزدیک هستند.

در بیانیه این واحد آمده است: پس از آنکه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی، تحقیق درباره این دو انفجار به واسطه بمب صوتی که شب گذشته در منطقه الکراده بغداد رخ داد را آغاز کردند، بسیار به دو عاملان این انفجارها نزدیک هستند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه اش افزود: دستگاه های امنیتی تاکید دارند که قصاص عادلانه عاملان این انفجارها به زودی انجام خواهد شد و کسانی که در این اقدامات بزدلانه با هدف نا امن و بی ثبات کردن و برهم زدن اوضاع کشور دست دارند، شناسایی می شوند.

از سویی دیگر «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق تاکید کرد که انفجارهای اخیر در بغداد اقدامات تروریستی مجرمانه و محکوم است که امنیت و ثبات شهروندان را تهدید می کند.

صالح گفت: این اقدامات در زمان حساسی انجام می شود و آرامش جامعه و حق مردم براساس قانون اساسی در تشکیل دولتی مقتدر و حافظ ملت و ضامن تصمیم ملی مستقل را هدف قرار می دهد.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که با همکاری خیرخواهان در مقابله با تروریسم و ریشه کن کردن آن موفق خواهند شد.

هیئت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) نیز به شدت این انفجارها در روزهای اخیر را محکوم کرد و از مقامات خواست مجرمان را محاکمه کنند.

یونامی در بیانیه اش از طرف های ذیربط خواست با این تلاش های آشکار برای بی ثبات کردن کشور از طریق خویشتن داری و تشدید گفت وگوها مقابله کنند.

منطقه الکراده در شب گذشته شاهد وقوع دو انفجار بود که خسارت های مادی در پی داشت.

اخیرا دفتر ائتلاف تقدم در منطقه الاعظمیه بغداد و دفتر «عبدالکریم عبطان»، نماینده ائتلاف تقدم به ریاست محمد الحلبوسی در منطقه السیدیه در جنوب بغداد هدف اصابت حمله قرار گرفته است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراقالفرات نیوزبغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا