اجتماعیسرخط خبرها

کشف یک سایت تاریخی 4500 ساله در غرب عربستان

باستان‌شناسان یک سایت تاریخی 4 هزار و 500 ساله را در منطقه "العلا" واقع در غرب عربستان کشف کردند.

میدل ایست نیوز: باستان‌شناسان یک سایت تاریخی 4 هزار و 500 ساله شامل یک شبکه راهی و تعدادی مقبره تاریخی را در منطقه “العلا” واقع در غرب عربستان کشف کردند.

شبکه “سی ان ان” امریکا گزارش داد که محققان دانشگاه استرالیای غربی با استفاده از بررسی‌های انجام شده توسط بالگرد و تصاویر ماهواره‌ای و عملیات حفاری در منطقه، این سایت تاریخی را کشف کردند.

این باستان‌شناسان اعلام کردند که شبکه راهی موجود در این سایت پر از مقبره‌های تاریخی است و در فضای گسترده‌ای در شمال غرب منطقه “العلا” و “خیبر” قرار گرفته که تا چندی قبل چندان مورد توجه نبود.

بر اساس گفته باستان‌شناسان، قدمت این مقبره‌ها که به شکل دایره‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند به 2 هزار تا 2 هزار و 600 سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.

پیش‌بینی می‌شود که عملیات اکتشاف در این منطقه از عربستان همچنان ادامه پیدا کند به ویژه که مقبره‌های مشابه با آن در یمن و شمال سوریه یافت شده و همزمانی قدمت این مقبره‌ها با دوران ساخت اهرام مصر بر اهمیت اکتشافات در این سایت تاریخی افزوده است.

پیشتر تیم تحقیقاتی دانشگاه استرالیای غربی با هدف بررسی زندگی ساکنان قدیمی منطقه شبه جزیره عربستان و به درخواست مقامات سعودی وارد این کشور شده و همچنان مشغول تحقیقات و عملیات اکتشاف تاریخی در عربستان هستند.

مقامات سعودی در منطقه العلا همچنین در قالب نقشه‌راهی با عنوان “سفر در زمان” به دنبال شناساندن این استان و بخش‌هایی از منطقه “خیبر” به عنوان دو مقصد گردشگری پیشرو در سطح جهان هستند.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا