سرخط خبرهاسیاسی

گفت وگوی دبیرکل اتحادیه عرب و وزیر خارجه الجزائر درباره نشست آتی سران کشورهای عربی

دو طرف در این دیدار درباره روند آماده سازی نشست سران کشورهای عربی که امسال به میزبانی الجزائر برگزار خواهد شد، گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب و «رمطان لعمامره»، وزیر امور خارجه الجزائر طی دیداری با یکدیگر درباره اوضاع کشورهای عربی و مقدمات برگزاری نشست سران کشورهای عربی که امسال به میزبانی الجزائر برگزار خواهد شد، گفت وگو کردند.

دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که این دیدار در مقر دبیرخانه در قاهره برگزار شد.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت رایزنی های دو طرف بر وضعیت کشورهای عربی و بحران ها و چالش های آنها متمرکز بود.

به گفته این مسئول، دو طرف همچین درباره روند آماده سازی نشست سران کشورهای عربی به میزبانی الجزائر که فرصت های موفقیت حقیقی را تامین می کند گفت وگو کردند.

وی اشاره کرد که در همین راستا یک هیئت از دبیرخانه اتحادیه عرب به ریاست حسام زکی از امروز و به مدت دو روز به الجزائر خواهد رفت تا با نمایندگان کمیته ملی الجزائر که مسئول نظارت بر آمادگی های لجستیک برگزاری این نشست است، دیدار کند.

این هئیت از دبیرخانه اتحادیه عرب از وضعیت مقدمات برگزاری این نشست برای تضمین موفقیت آمیز بودن آن و تسهیل مشارکت هیئت های همه کشورهای عضو در بالاترین سطوح مطلع خواهد گشت.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا