سرخط خبرهاسیاسی

آلمان در حال بررسی افتتاح کنسولگری در ناصریه

استانداری ذی‌قار از تلاش‌های آلمان برای تقویت بخش گردشگری در این استان و احتمال افتتاح کنسولگری آلمان در ناصریه خبر داد.

میدل ایست نیوز: استانداری ذی‌قار از تلاش‌های آلمان برای تقویت بخش گردشگری در این استان و احتمال افتتاح کنسولگری آلمان در ناصریه خبر داد.

روز گذشته «مارتین ییگر»، سفیر آلمان در بغداد، در سفر استان به ذی‌قار سفر از منطقه اهوار (تالاب‌) دیدن کرد.

«فیصل الشریفی»، معاون استاندار ذی‌قار، در گفت‌وگو با نشریه «الصباح» عراق گفت که در دیدار سفیر آلمان، موضوع کم‌آبی در منطقه و کمک‌های آلمان برای حل این مسئله بررسی شده است.

او گفت که استانداری ذی‌قار پیشنهاد افتتاح کنسولگری و افزایش همکاری‌های اقتصادی و استفاده از پتانسیل‌های استان در این عرصه را مطرح کرده است.

وی افزود که نماینده شرکت زیمنس هم در این سفر سفیر آلمان را همراهی می‌کرد و در دیدار از نیروگاه برقی ناصریه موضوع سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی استان را بررسی کرد.

سفیر آلمان در دیدار خود از منطقه اهوار تأکید کرد که این منطقه امکانات لازم برای ایجاد محیط زیست پایدار را دارد و افزود که آلمان با جدیت به بهبود وضعیت محیط زیست و تأمین زیرساخت‌های گردشگری در اهوار و تبادل تجارب در بخش حفاری‌های باستانی اهتمام دارد.

وی پیش‌تر تأکید کرده بود که برای بررسی امکان افتتاح کنسولگری در شهر ناصریه و امضای قراردادهای اقتصادی به استان ذی‌قار سفر می‌کند و قرار است امروز از منطقه باستانی اور دیدن کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا