اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

تاکید عراق بر لزوم بستن گذرگاه های مرزی غیررسمی مشترک با ایران

سازمان گذرگاه های مرزی عراق امروز طی نشست مشترکی با هیئتی از اتاق تجارت، صنعت و کشاورزی ایران بر لزوم بستن گذرگاه های غیررسمی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان گذرگاه های مرزی عراق امروز طی نشست مشترکی با هیئتی از اتاق تجارت، صنعت و کشاورزی ایران بر لزوم بستن گذرگاه های غیررسمی که گذرگاه امنی برای مواد ممنوعه است و امنیت اقتصادی عراق را هدف قرار می دهد، تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف درباره مسائل مهم و راه حل های پیشنهادی برای همه موانع بر سر راه فرآیند مبادله تجاری در گذرگاه های مرزی مشترک بین دو کشور را بررسی کردند.

هیئت ایرانی و سازمان گذرگاه های مرزی عراق ضمن بررسی احیای کمیته دستور شماره 194 سال 2019 مربوط به اکثر مسائل مرتبط با فرآیند تجاری بین دو کشور، بر احیای حمل و نقل بین المللی (ترانزیت) و هماهنگی ساعات کاری بین گذرگاه های مرزی مشترک تاکید کردند.

دو هیئت ضمن تبادل نظر درباره مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از واردات مواد ممنوعه با هدف حمایت از تولید داخل، بر سر هماهنگی و تبادل اطلاعات و تشدید بررسی و بازرسی در مرزها با هدف جلوگیری از ورود مواد مضر برای سلامتی و امنیت شهروندان توافق کردند.

در دستورکار این نشست، واگذاری عرصه های مبادله تجاری به طرف عراقی برای بکارگیری نیروی کار عراق و ایجاد فرصت کاری برای بیکاران بود و دو طرف بر سر برگزاری نشست کمیته مذکور در تاریخ یکم مارس 2022 به توافق رسیدند.

در پایان این نشست رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق مجددا ضمن خوشامدگویی به میهمانان، نسبت به تداوم ارتباطات از طریق مجاری رسمی برای جلوگیری از هرگونه وقفه یا اختلال در کار ابراز امیدواری کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا