اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

دستور نخست وزیر اردن برای کاهش موانع بر سر راه سرمایه گذاران عراقی

سفیر عراق در امان و هیئت همراه، با نخست وزیر اردن و وزرای صنعت و تجارت و سرمایه گذاری اردن دیدار و درباره روابط اقتصادی بین دو کشور، به خصوص پرونده سرمایه گذاری عراقی ها در اردن گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: «حیدر العذاری»، سفیر عراق در اردن اعلام کرد که «بشر الخصاونه»، نخست وزیر اردن دستور کاهش موانع بر سر راه سرمایه گذاران عراقی در اردن براساس قوانین و دستورالعمل ها را داده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از سفارت جمهوری عراق در امان، سفیر عراق با نخست وزیر اردن دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار که وابسته تجاری سفارت عراق، رئیس شورای بازرگانی عراق و شماری از اعضای شورای بازرگانی و سرمایه گذاران و فعالان برجسته در بخش صنایع عراق حضور داشتند، دو طرف درباره روابط اقتصادی بین عراق و اردن و به خصوص پرونده سرمایه گذاری عراقی ها در اردن گفت وگو کردند.

سفارت جمهوری عراق در اردن بیان کرد که فضای این نشست مثبت بود و نخست وزیر اردن دستور داد تا ضمن حمایت از تلاش ها در جهت تقویت همکاری اقتصادی بین دو کشور، موانع بر سر راه سرمایه گذاران عراقی در اردن براساس قوانین و دستورالعمل های مرتبط برداشته شود.

نخست وزیر اردن در این دیدار تاکید کرد که عبدالله دوم، پادشاه اردن اهمیت زیادی برای سرمایه گذاری قائل است و تلاش می کند روابط متکامل اردن با عراق و در چارچوب همکاری سه جانبه بین اردن، عراق و مصر در زمینه های مختلف تقویت شود و امیدوار است که روند انجام پروژه های مشترک بین سه کشور هر چه بیشتر تسریع شود.

الخصاونه در پایان اشاره کرد که نمایشگاه صنایع اردن که اخیرا در بغداد برپا شده، نشان دهنده استحکام روابط اقتصادی بین دو کشور است.

در این دیدار از سوی اردن، وزیر صنعت و تجارت، وزیر سرمایه گذاری و رئیس اتاق صنایع اردن حضور داشت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا