خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

مأموریت محرمانه پسر السیسی در اسرائیل

منابع مصری از سفر محرمانه «محمود السیسی»، از افسران ارشد دستگاه اطلاعات عمومی مصر در رأس یک هیئت امنیتی بلندپایه به اسرائیل خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه مصری از سفر محرمانه «محمود السیسی»، فرزند رئیس جمهوری مصر و از افسران ارشد دستگاه اطلاعات عمومی این کشور، در رأس یک هیئت امنیتی بلندپایه به اسرائیل خبر دادند.

این منابع به پایگاه خبری «العربی الجدید» گفتند که در این سفر محمود السیسی به همراه شماری از مسئولان پرونده اسرائیل و فلسطین در هواپیمای اختصاصی دستگاه اطلاعات عمومی مصر به اسرائیل سفر کرده است.

به گفته این منابع، پسر رئیس جمهور مصر در حال حاضر مقام ارشد مشرف بر پرونده روابط این کشور با اسرائیل دانسته می‌شود.

این منابع گفته‌اند که این اولین سفر کاری محمود السیسی به اسرائیل نبوده و او در سفرهای قبلی «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعات عمومی مصر با وی همراه بوده است.

به گفته این منابع، این سفر از پیش برنامه‌ریزی شده بود و هدف از آن ادامه مذاکرات میان مصر و اسرائیل درباره تعدیل برخی مفاد معاهده کمپ‌دیوید است.

بر اساس این گزارش، مصر در نظر دارد که یک منطقه صنعتی در شمال سینا و در نزدیکی نوار غزه راه‌ندازی کند.

همچنین از دیگر موضوعات مورد مذاکره این هیئت زمینه‌چینی برای برگزاری نشست چهارجانبه رؤسای دستگاه‌های اطلاعات مصر و اردن و فلسطین و اسرائیل برای احیای روند مذاکرات رسمی میان فلسطین و اسرائیل است.

این منابع تأکید کرده‌اند که پیش‌تر عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر، در دیدار خود با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، و پیش از آن با مقامات اردنی ازسرگیری تلاش‌ها برای انجام چنین مذاکراتی را بررسی کرده بود.

معاهده کمپ‌دیوید که در سال 1979 میان مصر و اسرائیل امضا شد، شبه جزیره سینا را به سه منطقه A و B و C تقسیم می‌کند و ورود جنگنده و سلاح سنگین و بیش از 750 سرباز به منطقه C را که نزدیک مرز اراضی فلسطینی است ممنوع می‌کند.

اما در این معاهده تأکید شده که طرفین می‌توانند با توافق یکدیگر تغییراتی در این وضعیت ایجاد کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا