سرخط خبرهاسیاسی

اردوغان از رئیس جمهور اسرائیل برای سفر به ترکیه دعوت کرد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با «اسحاق هرتزوگ» همتای اسرائیلی خود از وی برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

میدل ایست نیوز: تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با «اسحاق هرتزوگ» همتای اسرائیلی خود از وی برای سفر به ترکیه دعوت کرده است.

تلویزیون اسرائیل همچنین اعلام کرد که تماس‌ها در خصوص سفر هرتزوگ به ترکیه در مرحله پیشرفته است و مسئولان اسرائیلی در حال تعیین زمان مناسب برای انجام این سفر هستند.

مسئولان اسرائیلی نیز اعلام کردند که پس از سفر هرتزوگ به ترکیه، پیش‌بینی می‌شود که اردوغان هم سفری به اسرائیل داشته باشد.

اردوغان روز گذشته سه‌شنبه اعلام کرد که با «اسحاق هرتزوگ» رئیس جمهوری اسرائیل تماس داشته و احتمالا وی سفری به ترکیه داشته باشد.

رئیس جمهوری ترکیه پیش از این نیز خواستار انتقال گاز اسرائیل به اروپا از طریق ترکیه شده بود؛ وی همچنین تاکید کرده بود که طرح انتقال گاز مشترک اسرائیل، یونان و قبرس قابل اجرا نیست.

مقامات اسرائیلی هم در همین حال تصریح کرده‌اند که هر گونه پیشرفت در روابط با ترکیه به قیمت روابط راهبردی با یونان و قبرس به عنوان متحدان اسرائیل، تمام نخواهد شد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا