سرخط خبرهاسیاسی

اسرائیل خانه یک فلسطینی دیگر را در قدس اشغالی تخریب کرد

شهرداری اسرائیل در قدس در ادامه روند تخریب منازل فلسطینیان، امروز چهارشنبه پس از یورش نیروهای پلیس به منزل یک خانواده فلسطینی در محله "شیخ جراح" و تخلیه آن، اقدام به تخریب این منزل کرد.

میدل ایست نیوز: نیروهای پلیس اسرائیل امروز چهارشنبه به محله “شیخ جراح” در قدس اشغالی یورش بردند و ضمن دستگیری اعضای یک خانواده فلسطینی، منزل آنان را تخلیه و پس از آن شهرداری اسرائیل در قدس این منزل را تخریب کرد.

نیروهای پلیس اسرائیل که به خانه یک خانواده فلسطینی یورش بردند ضمن ضرب و شتم شدید اعضای این خانواده، 20 نفر شامل مالک و ساکنان این خانه و همچنین افرادی که برای کمک به آنان حاضر شده بودند را دستگیر کردند.

در این حمله شماری از اعضای این خانواده نیز زخمی شدند. نظامیان اسرائیلی همچنین مانع ورود آمبولانس برای امدادرسانی شدند.

در همین حال تشکیلات خودگردان فلسطین این اقدام را محکوم و آن را جنایتی جنگی خواند که دولت اسرائیل باید مسئولیت پیامدهای خطرناک آن را بپذیرد.

وزیر امور قدس در تشکیلات خودگردان هم تخریب منازل فلسطینیان را نمونه کوچ اجباری و پاکسازی نژادی دانست.

تخریب منازل فلسطینیان در شهر قدس و مناطق مختلف کرانه باختری در  ماه‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است.

گفتنی است بر اساس پیمان «اسلو-دو» که در سال 1995 میان حکومت فلسطین و اسرائیل به امضا رسید، کرانه باختری به سه منطقه؛ «الف»، «ب» و «ج» تقسیم شد. منطقه «الف» شامل 18 درصد کرانه باختری و از لحاظ امنیتی و اداری تحت اداره دولت فلسطین است.

منطقه «ب»؛ شامل 21 درصد کرانه باختری، مدیریت غیرنظامی آن با حکومت فلسطین و مسئولیت امنیتی آن با اسرائیل است. منطقه «ج» 61 درصد کرانه باختری را شامل می‌شود و کاملا در اختیار اسرائیل است. نظامیان اسرائیل معمولا منازل منطقه «ج» در کرانه باختری و قدس را به بهانه «ساخت و ساز بدون مجوز» تخریب می‌کنند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا