سرخط خبرهاسیاسی

هزینه هر زندانی تروریست محکوم به اعدام در عراق روزانه 10 دلار است

یک مسئول دولتی در عراق اعلام کرد که هزینه هر زندانی تروریست و محکوم به اعدام از اعضای داعش و القاعده برای دولت عراق روزانه 10 دلار است.

میدل ایست نیوز: یک مسئول دولتی در عراق اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 8 هزار عضو گروه‌های تروریستی القاعده و داعش که محکوم به اعدام هستند در زندان “الحوت” در جنوب عراق به سر می‌برند که هزینه هر کدام از این افراد برای دولت عراق روزانه 10 دلار است.

این مسئول دولتی در گفت‌وگو با شفق نیوز درحالیکه خواست نامش فاش نشود گفت که اغلب این افراد حدود 4 سال پیش محکوم به اعدام شده‎اند اما حکم آنان تاکنون اجرا نشده است.

وزارت دادگشتری عراق در همین حال اعلام کرده است که اجرای احکام اعدام به دلیل روند بررسی آن به زمانی از 3 تا 5 سال نیاز دارد.

عراق بین سال‌های 2014 تا 2017 ده‌ها هزار تروریست عضو داعش را در جریان نبرد با این گروه ترویستی دستگیر کرد.

محاکمه اعضای داعش و القاعده بر اساس ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم انجام می‌شود که بر اساس آن هرکسی که به عنوان عامل اصلی یا شریک در اقدامات تروریستی شناخته شود، محکوم به اعدام می‌شود. طبق این مده تشویق‌کننده، برنامه ریز، تأمین کننده مالی و هرکسی که تروریست ها را قادر به انجام جنایت کرده باشد، به عنوان عامل اصلی مجازات خواهد شد.

از سوی دیگر منابع امنیتی عراق امروز جمعه اعلام کردند که 11 نفر از نظامیان ارتش عراق در حمله گروه تروریستی داعش به استان دیالی به شهادت رسیدند.

شایان ذکر است که مبارزه نیروهای امنیتی عراق با عناصر تروریستی در این کشور همچنان ادامه دارد و این نیروها برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه سال و‌نیم درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا