سرخط خبرهاسیاسی

دمشق بار دیگر خواستار خروج نیروهای امریکا و ترکیه از سوریه شد

سوریه بار دیگر خواستار خروج نیروهای امریکایی از شمال شرقی سوریه و نیروهای ترکیه از شمال غربی این کشور شد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حوادث اخیر در استان حسکه، خواستار خروج نیروهای امریکایی از شمال شرقی سوریه و نیروهای ترکیه از شمال غربی این کشور شد.

این وزارتخانه همچنین اقدامات نیروهای امریکایی و مسلحان کُرد در قالب نیروهای “قسد” را جنایت جنگی و مصداق جنایت علیه بشریت خواند.

وزارت خارجه سوریه افزود که اقدامات داعش و قسد در روزهای اخیر باعث کشتار غیرنظامیان و تخریب گسترده زیرساخت‌ها در استان حسکه شده و از سوی دیگر جنگنده‌های امریکایی با بمباران این منطقه باعث به قتل رسیدن شهروندان بی‌گناه در این استان شده‌اند.

این وزاتخانه همچنین خاطرنشان کرد که جنگ با تروریسم تنها شعارهای تبلیغاتی و مواضع دروغین نیست که از نشست‌های بین‌المللی و بلندگوها شنیده می‌شود بلکه جنگ با تروریسم باید صادقانه، به دور از استانداردهای دوگانه، نفاق سیاسی و ارسال تروریست از مکانی به مکان دیگر برای خدمت به مقاصد سیاسی و نظامی باشد.

وزارت خارجه سوریه از نهادهای حقوق بشری سازمان ملل از جمله کمیساریای عالی در امور پناهندگان، سازمان جهانی غذا و یونیسف نیز خواست به هزاران خانواده سوری که مجبور به ترک منازل خود شده‌اند به هر روش ممکن کمک فوری کنند.

وزارت خارجه سوریه در پایان از شورای امنیت سازمان ملل خواست که با مسئولیت‌پذیری برای حفظ صلح و امنیت بین المللی و حفظ جان غیرنظامیان بی گناه در شمال و شمال شرق سوریه و مقابله با این فاجعه انسانی، اقدام لازم را انجام دهد.

تروریست های داعش بامداد جمعه به زندان گویران در محدوده تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که هزاران تروریست داعشی در آن به سر می‌برند حمله کردند.

بر اساس گزارش‌ها تعدادی از تروریست‌ ها توانسته‌اند از زندان فرار کنند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز تاکید کرده است که تاکنون صدها نفر از فراریان دوباره دستگیر شده‌اند و ده‌ها تن فراری هستند.

منبع
خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا