سرخط خبرهاسیاسی

سخنگوی نیروهای مسلح عراق: مرزهای عراق و سوریه کاملا امن است

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد با افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک عراق و سوریه پس از فرار تعدادی از تروریست‌های داعشی از زندان حسکه سوریه، این مرزها به طور کامل امن است.

میدل ایست نیوز: سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز شنبه اعلام کرد که مرزهای این کشور و سوریه به طور کامل امن است.

این مقام نظامی عراقی افزود که پس از فرار تعدادی از تروریست‌ها از زندان حسکه در سوریه، دستوراتی از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح برای افزایش تدابیر امنیتی در مرزهای مشترک عراق و سوریه صادر شد.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی عراق جهت مقابله با تلاش بقایای گروه تروریستی داعش برای ورود به خاک این کشور در اوج آمادگی به سر می‌برند و مرزهای عراق و سوریه به واسطه دوربین‌های حرارتی، سیم‌های خاردار و گودال، کاملا امن است.

سرتیپ «یحیی رسول» همچنین تاکید کرد که بقایای داعش توانایی مقابله با نیروهای عراقی را ندارند و به هیچ وجه تهدیدی برای دستگاه‌های امنیتی محسوب نمی‌شوند.

پیشتر در پی انفجار در یک زندان در استان حسکه سوریه که در کنترل نیروهای قسد است، تعدادی از عناصر داعش فرار کردند.

از سویی نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که تلاش زندانیان داعشی برای فرار از داخل زندان را دفع کرده و ده‌ها داعشی را دستگیر کرده‌اند.

 

منبع
خبرگزاری رسمی عراق (واع)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا