سرخط خبرهاسیاسی

عضو ائتلاف دولت قانون: الکاظمی مسئول حادثه تروریستی در دیالی است

یک عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری «نوری المالکی» در پی حمله تروریستی داعش به نیروهای مسلح عراقی در استان دیالی، مسئولیت این حادثه را متوجه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور دانست.

میدل ایست نیوز: «محمد سعدون الصیهود» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری «نوری المالکی» با اشاره به حمله تروریستی داعش به نیروهای مسلح عراقی در استان دیالی که منجر به شهادت 11 نفر شد، مسئولیت این حادثه را متوجه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دانست.

وی افزود که وقتی ما از عدم انتخاب الکاظمی برای پست نخست وزیری برای یک دوره دیگر صحبت می‌کنیم علت‌های مختلفی دارد که یکی از آنها مسائل امنیتی و ازجمله حوادث اخیر در استان دیالی و دیگر حوادث مشابه است که هیچ کسی جز شخص نخست وزیر مسئول آن نیست.

الصیهود با بیان اینکه الکاظمی، عراق را در حوزه امنیت سال‌ها به عقب برگردانده، بیان کرد که توقف کار پارلمان در پی حکم دادگاه عالی فدرال باعث شده نمایندگان در پارلمان نتوانند با فرماندهان امنیتی جلسه داشته باشند و از این رو الکاظمی تنها کسی است که اختیارات کامل را برای حساب‌کشی از فرماندهان امنیتی مقصر و تغییر  آنها دارد.

بیش از 10 نفر از عناصر داعش بامداد روز گذشته جمعه در حمله‌ای ناگهانی به یک پایگاه ارتش عراق در استان دیالی هجوم بردند. در این حمله 11 نظامی ارتش از جمله یک افسر به شهادت رسیدند.

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز پس از این حادثه تروریستی با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند و تروریست‌ها با واکنش سخت مواجه خواهند شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا