سرخط خبرهاسیاسی

قطر رئیس دوره‌ای شورای سفیران کشورهای عربی در نمایندگی سازمان ملل شد

قطر ریاست دوره‌ای شورای سفیران کشورهای عربی در نمایندگی سازمان ملل متحد در اتریش را به مدت 6 ماه بر عهده گرفت.

میدل ایست نیوز: قطر ریاست دوره‌ای شورای سفیران کشورهای عربی در نمایندگی سازمان ملل متحد در اتریش و دیگر نهادهای تابع این سازمان در وین را به مدت 6 ماه بر عهده گرفت.

در همین حال «سلطان بن سالمین المنصوری» سفیر قطر در اتریش، امروز یکشنبه ریاست نشست شورای سفیران کشورهای عربی را که به صورت مجازی برگزار شد، بر عهده داشت و اعضای این شورا ضمن تبریک به وی برای ریاست شورای سفیران عربی بر آمادگی خود برای همکاری مشترک عربی تاکید کردند.

اعضای این شورا همچنین موفقیت بزرگ قطر در برگزاری مسابقات “فیفا عرب کاپ” و نیز آمادگی این کشور برای میزبانی از جام‌جهانی 2022 فوتبال را مورد تحسین قرار دادند.

سفیر قطر هم در این نشست از علاقه دوحه برای موفقیت شورای سفیران عربی و تقویت روابط کشورهای عربی و نمایندگی سازمان ملل در اتریش خبر داد.

اعضای این شورا همچنین چندین موضوع از جمله آمادگی برای نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است در ماه مارس آینده برگزار شود و نیز آماده سازی اولین کنفرانس عربی با موضوع حمایت از سیستم‌های بهداشتی در کشورهای عربی را که روز 16 مارس برگزار خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نتایج نهمین کنفرانس کشورهای حاضر در توافق سازمان ملل برای مبارزه با فساد که ماه دسامبر در شرم‌الشیخ مصر برگزار شد از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا