خبر اولسیاسی

اتحادیه میهنی: برهم صالح تنها گزینه ما برای ریاست جمهوری است/حزب بارزانی برخلاف اجماع، نامزد معرفی کرد

اتحادیه میهنی کردستان عراق بار دیگر بر انتخاب «برهم صالح» به عنوان تنها نامزد خود برای ریاست جمهوری عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان امروز یکشنبه در شهر سلیمانیه با حضور «بافل طالبانی» رهبر این حزب تشکیل جلسه داد که در آن آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر انتخاب «برهم صالح» به عنوان تنها گزینه اتحاد میهنی برای تصدی ریاست جمهوری عراق تاکید شد.

حزب اتحادیه میهنی اعلام کرد که حزب دمکراتیک کردستان یک طرفه و خارج از تلاش‌ها برای وحدت احزاب و نیروهای سیاسی کُرد رفتار کرد و این حزب با انعقاد توافق با برخی از نیروهای سیاسی، نامزد خود را برای ریاست جمهوری به طور جداگانه معرفی کرد.

در همین راستا بافل طالبانی تاکید کرد که چون حزب دمکراتیک نامزد خود را به دور از اصل اجماع معرفی کرده است، اتحادیه میهنی نیز این حق را دارد که جایگاه ریاست جمهوری عراق را برای این اتحادیه در نظر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد که از این رو حزب اتحاد میهنی از حق خود دفاع و در مورد آن سازش نمی کند، زیرا معلوم شده است که این ادعا که حزب دمکرات کردستان تنها با نامزد اتحادیه میهنی مشکل دارد و در صورت تغییر نامزد توسط اتحادیه میهنی،  نامزدی معرفی نمی‌کند، خلاف واقع است زیرا هدف اصلی آنان به دست آوردن ریاست جمهوری به دور از هماهنگی با نیروهای کرد به ویژه اتحادیه میهنی کردستان بوده است.

حزب اتحاد میهنی همچنین بار دیگر بر انتخاب «برهم صالح» به عنوان تنها نامزد خود برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق تاکید کرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا