اقتصادیخبر اولسیاسی

یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق بین عراق و عربستان امضا شد

یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق بین عراق و عربستان، توسط وزارت انرژی عربستان و وزارت برق عراق امضا شد.

میدل ایست نیوز: یادداشت تفاهم اتصال شبکه برق عراق و عربستان امروز در ریاض و بین وزارت انرژی عربستان و وزارت برق عراق امضا شد.

به گزارش شبکه الاخباریه عربستان، «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان و «حمید الغزی»، دبیر هیئت دولت و هماهنگ کننده در شورای هماهنگی عراق به نمایندگی از وزارت برق کشورش این یادداشت تفاهم را امضا کردند.

وزیر برق عراق و وزیر نفت عراق از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست حضور داشتند.

در این رابطه وزیر انرژی عربستان گفت که ارتباط بین عراق و عربستان فراتر از همکاری در زمینه برق است و دو کشور از طریق خون، پیوندهای اجتماعی و تاریخ مشترک و حضور مشترک بین خانواده های عراقی و عربستانی با یکدیگر ارتباط دارند.

وی اشاره کرد که شایسته نیست همکاری دولت عراق در خصوص نفت و گاز که موفقترین از لحاظ تاریخی بوده، در نظر گرفته نشود.

عبدالعزیز بن سلمان تصریح کرد که این یادداشت تفاهم طبق بررسی های جامعی برای پروژه اتصال برق، بازدهی اقتصادی، ورود انرژی تجدیدپذیر و تقویت بازار تولید برق بین دو کشور امضا شده است.

«حمید الغزی»، دبیر هیئت دولت عراق نیز روز گذشته گفته بود: عراق و عربستان فردا توافقنامه اتصال شبکه برق را امضا می کنند.

الغزی در این نشست تاکید کرد که اتصال شبکه برق عراق با عربستان بازده اقتصادی دارد و برای شهروندان قابل لمس خواهد بود.

وی اشاره کرد که حل بحران برق عراق از اولویت های دولت است و الکاظمی نخست وزیر عراق به وزارت برق دستور داده است همه امکانات و تسهیلات را فراهم کند.

دبیر هیئت دولت عراق تاکید کرد که عراق به شدت به برق نیاز دارد و اتصال شبکه برق به عربستان به اضافه شدن ظرفیت برق عراق و کاهش رنج شهروندان عراقی کمک خواهد کرد.

از سوی دیگر «عادل کریم»، وزیر برق عراق گفت اتصال شبکه برق بین دو کشور طی دو سال انجام می شود و تاکید کرد که بازار عراق به روی شرکت های عربستانی باز است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا