سیاسی

دو زخمی در شلیک 3 راکت در شهر زادگاه رئیس مجلس عراق

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای از زخمی شدن 2 شهروند عراقی در شلیک 3 راکت کاتیوشا در استان انبار خبر داد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه‌ای از زخمی شدن 2 شهروند عراقی در شلیک 3 راکت کاتیوشا در استان انبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) این واحد در ساعات پایانی شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طی یک عملیات تروریستی شهر کرمه، زادگاه محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق، در استان انبار، 3 راکت کاتیوشا به مرکز این شهر اصابت کرده است.

این بیانیه افزوده که این راکت‌ها از منطقه ذراع دجله شلیک شده بوده است.

در این بیانیه آمده که یکی از موشک‌ها پشت پارکینگ شهر و دیگر در برابر خانه یکی از شهروندان و سومی در منطقه الرشاد سقوط کرده که باعث زخمی شدن دو عابر به صورت سطحی شده است.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تأکید کرد که اقدامات لازم قانونی برای پیگیری این حادثه آغاز شده است.

شب گذشته منابع خبری تأکید کردند که هدف این حمله مهمان‌خانه رئیس مجلس عراق در شهر کرمه بوده است.

محمد الحلبوسی، در توئیتی با انتشار تصویر یک کودک که در این حمله زخمی شده، نوشت: «پسرم، از تو عذرخواهی می‌کنم و قول می‌دهم که تلاش کنیم تا آرزوی تشکیل حکومتی که بر آن عدالت حاکم باشد و ظلمی نباشد و نیروهای تررویست و آشوب‌طلب در آن نابود شوند تحقق یابد».

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، نیز در توئیتی نوشت که حمله به محل متعلق به رئیس مجلس عراق که موجب زخمی شدن دو شهروند شد، اقدام تروریستی و محکوم است و زمان‌بندی آن نشان می‌دهد که روند قانونی تشکیل دولت را هدف قرار داده است.

وی گفت که باید با وحدت ملی برای حفاظت از صلح داخلی و ادامه مسیر به سمت تشکیل دولت عراقی حامی منافع عالی کشور تلاش کنیم.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا