سیاسی

قسد کنترل کامل زندان الصناعه حسکه را به دست گرفت

منابع خبری از تسلط کامل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) بر زندان الصناعه در منطقه گویران در اطراف حسکه خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع خبری از تسلط کامل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) بر زندان الصناعه در منطقه گویران در اطراف حسکه خبر دادند.

به گزارش «اسکای نیوز»، نیروهای قسد به صورت کامل کنترل این زندان را به دست گرفته‌اند و اوضاع مناطق اطراف زندان در حال حاضر عادی است هرچند هواپیماها و بالگردهای ائتلاف بین‌المللی در آسمان منطقه در حال پرواز هستند.

این گزارش افزوده که حدود هزار مسلح داعشی از جمله برخی از عاملان حمله و ناآرامی اخیر خود را تسلیم کرده‌اند و 200 تن از تروریست‌ها نیز کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، مرحله بعدی پاک‌سازی منطقه «الزهور» در نزدیک زندان الصناعه است که تروریست‌های فراری در آن پنهان شده‌اند.

در این گزارش تأکید شده که انطباق دادن لیست زندانیان تسلیم‌شده و کشته شده با اطلاعات زندان به منظور اطلاع از شمار زندانیان فراری اندکی طول خواهد کشید.

بر اساس بیانیه رسمی قسد روز جمعه گذشته حدود 200 تروریست داعشی با حمله به زندان الصناعه که در آن 5 هزار تروریست داعشی نگه‌داری می‌شوند در صدد آزاد کردن سران تروریست‌ها برآمدند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز به نقل از منابع آگاه از تسلیم شدن عاملان حمله به زندان الصناعه خبر داد.

روز گذشته نیروهای دموکراتیک عملیات (قسد) اعلام کردند که عملیات بازپس‌گرفتن کامل زندان را با همکاری نیروهای ائتلاف بین‌المللی آغاز کرده‌اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه روز دوشنبه رسما ترکیه را به دست داشتن در این حمله متهم کردند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا