خبر اولسیاسی

الکاظمی: عاملان حملات راکتی سکوت نیروهای سیاسی را پوششی برای خود می شمرند

نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای ضمن تأکید بر پاسخ قاطع به حمله راکتی امروز به فرودگاه بغداد، خواستار واکنش صریح همه نیروهای سیاسی شد.

میدل ایست نیوز: نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه ای ضمن تأکید بر پاسخ قاطع به حمله راکتی امروز به فرودگاه بغداد، خواستار واکنش صریح همه نیروهای سیاسی شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) در بیانیه رسمی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، تأکید شده که حمله صبح امروز به فرودگاه بغداد نشان دهنده پافشاری تبهکاران در ضربه زدن به امنیت ملت عراق و پایبندی ها و امکانات کشور و در خطر قراردادن منافع آن است.

الکاظمی در بیانیه خود تأکید کرد که حمله به باند فرودگاه و آسیب دیدن یک هواپیمای مسافربری تلاشی برای تخریب وجهه عراق است در حالی که تلاش بسیاری برای بازیافتن این وجهه در سطح منطقه ای و جهانی انجام شده، ضمن اینکه استانداردهای بین المللی درباره فرودگاه های عراق را با خطر مواجه می کند و وضعیت امنیتی کشور را زیر سؤال می برد به خصوص که فرودگاه بغداد از نمادهای کشور است و باعث می شود که خطوط هواپیمایی ملی عراق نتواند به تلاش های خود برای گسترش فعالیت هایش و پرواز در همه مسیرهای هوایی ادامه دهد.

این بیانیه افزوده که این حادثه تروریستی در امتداد زنجیره ای از حملات راکتی و پهپادی به تأسیسات غیر نظامی و نظامی وابسته به حکومت عراق و مقرهای احزاب سیاسی است و نشان می دهد که تلاشی جدی برای شکستن اقتدار کومت و قانون و نظام از جانب گروه های آشوب طلب جریان دارد که می خواهند دستاوردهای سیاسی عراق را تضعیف کنند.

نخست وزیر تأکید کرده نیروهای امنیتی کشور به مسئولیت های خود در تأمین امنیت کشور و رویارویی با تروریسم ادامه می دهند و با اینگونه اقدامات خطرناک که گروه هایی در آن دخیل اند که خیرخواه عراق نیستند با قاطعیت تمام خواهند ایستاد.

الکاظمی افزوده که در مقام نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از همه  گروه ها و احزاب و جریان های سیاسی و فعالان می خواهد که این اقدام پرمخاطره را به صراحت محکوم کنند و تأکید کرده که تبهکاران سکوت در برابر این گونه حملات را پوششی سیاسی برای خود به شمار می آورند.

او همچنین از دوستان عراق در منطقه و جهان خواست که محدودیتی برای سفر و جابه جایی هوایی از عراق و به مقصد این کشور برقرار نکنند و بدین ترتیب مانع از تحقق اهداف تروریسم شوند.

 صبح امروز در حمله 6 راکت به فرودگاه بغداد دو هواپیمای مسافربری عراقی آسیب دیدند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا