سیاسی

وزیر امور خارجه ترکیه: روابط ما با بحرین، قوی و عمیق است

وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی پیش از سفر امروز خود به بحرین، روابط بین ترکیه و بحرین را قوی، عمیق و ریشه دار توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: «مولود چاوش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه روابط کشورش با بحرین را قوی، عمیق و ریشه دار توصیف کرد.

وی در بیانیه ای پیش از سفرش به بحرین طی سفری رسمی و دو روزه گفت: روابط ترکیه و بحرین، قدرت خود را از پیوندهای قوی و همبستگی دو ملت می گیرد، همانطور که دو کشور در شرایط سخت در کنار یکدیگر ایستادند.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت سفرش به بحرین در راستای تاکید بر پایبندی ترکیه به ارتقای روابط دوجانبه به سطحی که روابط قوی، عمیق و ریشه دار را تضمین کند، انجام می شود.

چاوش اوغلو اشاره کرد که در این سفر بیش از 40 توافقنامه، پروتکل و یادداشت تفاهم برای گسترش و تعمیق همکاری بین آنکارا و منامه و توسعه پایدار روابط در زمینه های مختلف نظیر دفاعی، تجاری، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری امضا خواهد شد.

وی اشاره کرد که چشم انداز مشترکی برای منطقه و خارج از منطقه، از جمله منطقه یکپارچه، با ثبات و امن وجود دارد.

چاوش اوغلو تاکید کرد که دور جدید گفت وگو و همکاری در منطقه، فرصتی را برای تحقق صلح پایدار، ثبات و شکوفایی فراهم می کند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد که نیروی دریایی ترکیه به صورت فعال در چارچوب نیروی ماموریت مشترک در حفظ امنیت دریایی منطقه نقش آفرینی می کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه به شراکت استراتژیک با کشورهای عضو شورای همکاری نیز اشاره کرد و گفت: ما اتحاد شورای همکاری و نقش مرکزی آن را بسیار ارج می نهیم و از انسجام اقتصادی بین کشورهای عضو حمایت می کنیم.

وزیر خارجه ترکیه به دعوت «عبداللطیف الزیانی»، همتای بحرینی خود، امروز و فردا 30 و 31 ژانویه در بحرین خواهد بود.

گفتنی است ترکیه طی ماه های اخیر اقدام به تقویت روابط خود با کشورهای عضو شورای همکاری، به ویژه امارات، عربستان و بحرین کرده است.

پیش از این رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود کشورش به دنبال توسعه روابط با کشورهای منطقه است و تمایل دارد قدرت آن بیشتر شود و همبستگی و برادری بین آنها حاکم باشد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا