خبر اولسیاسی

در نشست بارزانی، الحلبوسی و الخنجر با مقتدی صدر چه گذشت؟

بارزانی، الحلبوسی و الخنجر پیشنهادهایی برای حل اختلافات درون بیت شیعی عراق مطرح کردند اما مقتدی صدر همچنان به عدم مشارکت نوری المالکی در تشکیل دولت آتی عراق مصر است.

میدل ایست نیوز: یک منبع مطلع، جزئیاتی از دیدار «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق و «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق با «مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر را فاش کرد و آن را تلاشی از سوی شرکا برای حل اختلافات بیم صدر و چارچوب هماهنگی دانست.

این منبع به پایگاه خبری شفق نیوز گفت: این نشست برای ایجاد اتحاد درون بین شیعی برگزار شده و اقدامی حقیقی از سوی شرکای میانجیگر برای اثبات حسن نیت خود بوده است مبنی بر اینکه در تلاش برای حل اختلافات درون بیت شیعی و ائتلاف با آنها هستند.

منبع مذکور افزود: بارزانی، الحلبوسی و الخنجر، چند پیشنهاد برای حل اختلافات بین طرف های شیعی مطرح کردند اما مقتدی صدر همچنان بر عدم مشارکت نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون پافشاری می کرد ولی از همکاری با سایر طرف های سیاسی شیعی استقبال کرد.

به گفته این منبع، صدر آمادگی خود را برای گفت وگو با همه طرف های سیاسی شیعی به جز المالکی و تشکیل فراکسیون اکثریت بدون ائتلاف دولت قانون اعلام کرد و گفت که اکنون توپ در زمین چارچوب هماهنگی است.

پیشتر صدر پس از دیدار وی با نچیروان بارزانی و محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر، بیانیه‌ای کوتاه به خط وی منتشر کرد که در آن نوشت: «تروریسم و خشونت علیه ملت و شرکای سیاسی را متوقف کنید چون ما همچنان از تشکیل دولت اکثریت ملی حمایت می‌کنیم».

او افزود که از گفت‌وگو با «اپوزیسیون ملی» استقبال می‌کند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا