خبر اولسیاسی

هیئت اتحادیه میهنی در راه بغداد برای جلب حمایت از برهم صالح

یک هیئت از اتحادیه میهنی به ریاست بافل طالبانی و با حضور قباد طالبانی، برای جلب حمایت از ریاست جمهوری مجدد برهم صالح امروز یا فردا به بغداد می رود.

میدل ایست نیوز: «بافل طالبانی»، رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان و «قباد طالبانی»، از سران این حزب و معاون نخست وزیر اقلیم کردستان قرار است امروز یا فردا برای حمایت از ریاست جمهوری مجدد برهم صالح به بغداد بروند.

به گزارش «شفق نیوز»، به نقل از «ریزان شیخ دلیر»، مشاور دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان، هئیتی از اتحادیه میهنی به ریاست بافل طالبانی و حضور قباد طالبانی و اعضای دفتر سیاسی حزب و شورای رهبری این حزب قرار است عصر امروز یا فردا وارد بغداد شوند.

وی توضیح داد که هدف از این سفر، جلب حمایت از نامزدی برهم صالح، تنها نامزد اتحادیه میهنی کردستان برای ریاست جمهوری عراق است.

این هئیت در بغداد با همه طرف های سیاسی برای تعیین تکلیف پرونده ریاست جمهوری دیدار خواهد کرد.

شیخ دلیر اشاره کرد که هیئت دیگری از اتحادیه میهنی چند روزیست که در بغداد حضور دارد و تاکید کرد که طرف های سیاسی که هئیت تاکنون با آنها دیدار کرده، بر حمایت خود از نامزدی برهم صالح تاکید کردند.

اتحادیه میهنی کردستان بارها تاکید کرده است که برهم صالح، تنها نامزد کردها برای ریاست جمهوری عراق است اما حزب دموکرات کردستان ملاحظاتی بر سر برهم صالح دارد و اصل اختلاف بین دو طرف همین است.

براساس عرف سیاسی حاکم در عراق از زمان اولین انتخاباتی که در سال 2005 برگزار شد، نیروهای کرد، نامزد ریاست جمهوری عراق را معرفی می کنند.

طی 17 سال گذشته در عراق، سه رئیس جمهور کرد از سال 2005 تاکنون بر سر کار آمدند؛ جلال طالبانی از سال 2005-2014، فؤاد معصوم از سال 214-2018 و برهم صالح از سال 2018 تا 2022.

حزب دموکرات کردستان تاکنون نامزدی برای منصب ریاست جمهوری معرفی نکرده و رؤسای جمهور عراق از سال های 2005 تاکنون از اتحادیه میهنی کردستان که دومین حزب بزرگ اقلیم کردستان محسوب می شود، انتخاب شده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا