سیاسی

امریکا با فروش تسلیحات به عربستان و امارات موافقت کرد

آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد فروش احتمالی تسلیحات به کشور‌های امارات عربی متحده و عربستان را تایید کرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که وزارت امور خارجه با قراردادهای احتمالی فروش سلاح به متحدان خود در خاورمیانه از جمله عربستان و امارات موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «الخلیج آنلاین»، به نقل از آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به پنتاگون، امریکا با فروش 31 سیستم توزیع اطلاعات چند ماموریتی به عربستان به ارزش حدود 23.7 میلیون دلار برای نوسازی سیستم های دفاع موشکی این کشور موافقت کرده است.

قرارداد فروش به عربستان سعودی شامل 31 واحد از یک سیستم چند منظوره است که شامل یک ایستگاه ارتباطی و ناوبری “MIDS-LVT” و همچنین نوسازی سیستم های ایستگاه های ارتباطی نظامی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این قرارداد پیشنهادی برای نیروهای مسلح عربستان شامل تجهیزات و آموزش برای محافظت از عربستان و منطقه در برابر اقدامات بی‌ثبات‌کننده و مقابله با نفوذ ایران و سایر تهدیدات امنیتی خواهد بود.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین با فروش 30 میلیون دلار قطعات یدکی سامانه های دفاع موشکی هوک به امارات موافقت کرد.

قرارداد فروش به امارات شامل تجهیزات نظامی از جمله قطعات ویژه برای نگهداری ادوات نظامی و رادارهای ردیابی است.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی روز گذشته فروش احتمالی این تجهیزات را به کنگره اطلاع داد، اما علی‌رغم موافقت وزارت امور خارجه امریکا، این اطلاعیه ها نشان نمی دهد که قراردادها امضا شده اند یا مذاکرات به نتیجه رسیده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا