خبر اولسیاسی

کتائب حزب‌الله خطاب به ترکیه: یا خروج از عراق یا پاسخ سخت/قابل قبول نیست قدرت به یک فرقه اهل فریب سپرده شود

کتائب حزب‌الله در واکنش به حملات ترکیه به شمال عراق به این کشور هشدار داد تا پیش از آنکه دیر شود، خاک عراق را ترک کند وگرنه با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.

میدل ایست نیوز: کتائب حزب الله در واکنش به حملات ترکیه به شمال عراق از این کشور خواست نقض حاکمیت عراق و کشتار مردم را متوقف کند و تا پیش از آنکه دیر شود، خاک این کشور را ترک کند وگرنه با پاسخ سختی مواجه خواهد شد.

چند روز قبل وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که اهداف عناصر مسلح کرد از جمله اردوگاه های آموزشی، پناهگاه ها و انبارهای مهمات آنها در عراق و شمال سوریه را هدف قرار داده است.

کتائب حزب الله در پیام خود همچنین با گرامیداشت مقام آیت الله شهید سید محمد باقر حکیم، سالروز شهادت ایشان را تسلیت گفت و تاکید کرد که شهدا، رهبران و مراجع عظام تقلید به خصوص مرجعیت شیعه در نجف اشرف همچون دژی مستحکم از ملت محافظت می‌کنند.

کتائب حزب الله در ادامه به شرایط سیاسی کنونی در عراق پرداخت و افزود که سوء تدبیر سیاسی در تعیین فراکسیون اکثریت در پارلمان و روند تشکیل دولت انعکاس یافته و باید از سوی مسببان آن اصلاح شود.

کتائب افزود که قابل قبول نیست که قدرت به افرادی از یک فرقه یا طایفه که اهل فریب و تقلب و تزویر هستند داده شود و این افراد باید بدانند پشتوانه‌های آنان به کار آنها نمی‌آید و باید سریعا اظهار پشیمانی کنند.

این جریان به ماجرای یمن هم پرداخت و با تشکر از کمک‌های عراقی‌ها به مردم یمن، تاکید کرد که هر که در برابر بی عدالتی‌ها در حق امت اسلامی سکوت کند، صلاحیت پذیرش پست و مسئولیت را ندارد و این مردم یمن هستند که در میان سکوت این افراد در حال تحمل رنج هستند.

منبع
المعلومه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا