خبر اولسیاسی

تعلیق عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر

اتحادیه آفریقا امروز یکشنبه پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر در این سازمان را به حالت تعلیق درآورد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه الجزائر اعلام کرد که در نشست اتحادیه آفریقا که امروز یکشنبه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی برگزار شد، تصمیم بر این شد تا پذیرش عضویت اسرائیل به عنوان عضو ناظر در این سازمان، به حالت تعلیق درآید.

از سویی اتحادیه آفریقا کمیته‌ای متشکل از 7 نفر از سران کشورهای عضو این اتحادیه را برای بررسی ابعاد این موضوع تشکیل داد. رئیس اتحادیه آفریقا و رئیس‌جمهور الجزائر از جمله اعضای این کمیته هستند.

رسانه‌ها نیز در چند روز اخیر از اختلاف نظرها میان اعضای اتحادیه آفریقا برای پذیرش یا مخالفت با درخواست عضویت اسرائیل به عنوان عضو ناظر در این سازمان منطقه‌ای، خبر داده بودند.

به گفته منابع خبری 21 کشور آفریقایی ازجمله کشورهای اسلامی به استثنای مغرب و چاد مخالف عضویت اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا هستند.

لغو نهایی عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر به موافقت دو سوم از 54 کشور اتحادیه آفریقا نیاز دارد.

پیشتر نیز گروه‌های فلسطینی از اعضای اتحادیه آفریقا خواسته بودند که در نشست سران، عضویت اسرائیل به عنوان عضو ناظر در این اتحادیه را لغو کنند.

بیش از 200 شخصیت سرشناس آفریقایی هم ماه اوت گذشته ضمن محکومیت موافقت رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا با عضویت اسرائیل در اتحادیه آفریقا به عنوان عضو ناظر، خواستار اخراج اسرائیل از این اتحادیه شدند.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا