اقتصادیسیاسی

عراق: در حاشیه نشست فائو با ایران و ترکیه بر سر پرونده آب رایزنی خواهد شد

وزیر کشاورزی عراق خبر داد که در حاشیه نشست منطقه ای فائو در بغداد با هیئت ایرانی و ترکیه بر سر پرونده آب رایزنی خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «محمد کریم الخفاجی»، وزیر کشاورزی عراق گفت عراق در حاشیه کنفرانس منطقه ای فائو در بغداد بر سر پرونده آب با ترکیه و ایران رایزنی خواهد کرد.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: این نخستین پدیده علمی است که عراق پس از گذشت بیش از 50 سال شاهد آن است و اکنون در حال برگزاری در عراق است و این یک پیروزی برای عراق محسوب می شود.

وزیر کشاورزی عراق افزود: بیش از 16 وزیر به صورت حضوری و 17 وزیر به صورت مجازی در این کنفرانس شرکت کردند و بسیاری از مسائل مرتبط با امنیت غذایی، مشکلات بیابان زایی، آب و تامین محیط مناسب برای سرمایه گذاری بررسی شد.

الخفاجی تصریح کرد که این کنفرانس با حضور سازمان های بشردوستانه مرتبط با بخش کشاورزی، سازمان بین المللی غذا و کشاورزی، سازمان توسعه کشاورزی علاوه بر وزرایی از ترکیه و ایران و کشورهای همجوار برگزار شده است و موجب تقویت بخش کشاورزی در عراق می شود و انتظار می رود نتایج آن ممتاز باشد.

وی اظهار داشت که با وزیر کشاورزی ترکیه درباره مبادله تجاری و مسائل اقتصادی و مشکلات آب که از اولویت های عراق است رایزنی می کنیم و از حضور دو هیئت ایرانی و ترکیه ای برای بررسی مسائل مرتبط با آب استفاده خواهیم کرد.

سی و ششمین نشست دفتر خاور نزدیک و شمال آفریقای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) امروز با حضور نخست وزیر عراق، در بغداد آغاز به کار کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا