اقتصادیسیاسی

عراق و لبنان فردا یادداشت تفاهمی در زمینه کشاورزی امضا می کنند

وزیر کشاورزی لبنان خبر داد که کشورش با عراق یادداشت تفاهمی برای تقویت همکاری در زمینه کشاورزی امضا می کند.

میدل ایست نیوز: «عباس الحاج حسن»، وزیر کشاورزی لبنان تاکید کرد که لبنان فردا سه شنبه یادداشت تفاهمی در زمینه کشاورزی و در حاشیه نشست منطقه ای فائو در بغداد با عراق امضا می کند.

وی در گفت وگویی با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: پیامی که برگزاری این کنفرانس برای نخستین بار در بغداد به همراه دارد این است که عراق پس از پیروزی بر تروریسم، بهبود یافته است.

وزیر کشاورزی لبنان افزود: روابط عراق و لبنان ریشه دار است و به زودی یادداشت تفاهمی با وزیر کشاورزی عراق امضا می کنیم که برای دو کشور و به طور مشخص مصرف کننده عراقی اهمیت دارد و به موجب آن محصولات لبنان به راحتی به عراق و محصولات عراقی به راحتی به لبنان می رسد.

الحاج حسن اشاره کرد که موانع بر سر راه وحدت بین دو کشور در زمینه کشاورزی را تسهیل کردیم تا این مساله بر نزدیکی سیاسی بین دو کشور بازتاب داشته باشد.

وزیر کشاورزی گفت لبنان همه نوع محصول کشاورزی به عراق صادر می کند و برخی محصولات رقابتی است و عراق می تواند برخی از محصولاتی را که در لبنان تولید می شود، تولید کند.

وی بیان کرد که لبنان و عراق در زمینه های مختلفی از جمله انرژی همکار می کنند و امید است توافقنامه های دوجانبه و چهارجانبه ای بین عراق، اردن، سوریه و لبنان امضا شود.

سی و ششمین نشست دفتر خاور نزدیک و شمال آفریقای سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) امروز با حضور نخست وزیر عراق، در بغداد آغاز به کار کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا