خبر اولسیاسی

عراق: همه تلاش ها برای مذاکره با ایران درباره اختلافات آبی شکست خورده است

وزیر منابع آبی عراق با تأکید بر شکست همه تلاش ها برای مذاکره با ایران درباره اختلافات آبی، از برگزاری نشست سه جانبه با ترکیه و سوریه در این باره خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر منابع آبی عراق با تأکید بر شکست همه تلاش ها برای مذاکره با ایران درباره اختلافات آبی، از برگزاری نشست سه جانبه با ترکیه و سوریه در این باره خبر داد.

«مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق، به شبکه خبری «الشرق» گفت که تلاش‌های عراق برای مذاکره با ایران درباره پرونده آب‌های مشترک شکست خورده چون «ایران درخواست‌ها و نامه‌های رسمی عراق در این باره را بی پاسخ گذاشته است».

او که به تازگی به دمشق سفر کرده بود، گفت که مذاکرات عراق با ترکیه پیشرفت خوبی داشته و قرار است تا چند روز آینده نشست سه‌جانبه عراق و سوریه و ترکیه با هدف تقسیم سهمابه سه کشور از آب‌های دجله و فرات برگزار شود.

الحمدانی تأکید کرد که دومین کنفرانس بین‌المللی آب‌ها در ماه مارس آینده در بغداد برگزار خواهد شد و موضوع آن چالش‌های پیش روی عراق در کمبود منابع آبی و تغییرات اقلیمی خواهد بود.

وزیر منابع آبی عراق گفت که با بارش‌های اخیر تا حد زیادی مشکل کم‌آبی این فصل عراق حل شد و عراق برای تابستان آینده به‌خصوص در موضوع آب شرب مشکلی نخواهد داشت.

این در حالی است که عراق با مشکلات بی‌سابقه خشکسالی مواجه شد و تاکنون چندین بار نسبت به نادیده گرفته شدنش حقوق آبی‌اش توسط کشورهای مصب، یعنی ترکیه و ایران، اعتراض کرده است.

عراق پیش از این از شکایت رسمی از ایران به دادگاه بین‌المللی لاهه خبر داده بود.

منبع
الشرق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا